ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İletişim CTU103 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişim ve ilgili temel kavramları açıklar.
    2-İletişimin bir süreç olduğunu açıklar.
    3-İletişimin toplum ve birey yönünden önemini açıklar.
    4-İletişim türlerini açıklar ve kıyaslar.
    5-Sözlü ,iletişimin gerekliliğini açıklar
    6-Sözlü iletişimin ilkelerini açıklar.
    7-Sözlü iletişim tekniklerinde gerekli gereçlerin kullanılmasını açıklar.
    8-Sözlü iletişim tekniklerini bireysel ve grup şeklinde uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler014114
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40122
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60122
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   60
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma ve dersin içeriği hakkında genel bilgi aktarımı. K1. Bölüm 1
    2 İletişim kavramının tanımlanması K1. Bölüm 1
    3 İletişimin işlevleri K1. Bölüm 1
    4 İletişim türleri ve sınıflandırılması K1. Bölüm 1
    5 İletişim sürecinde yer alan öğeler K1. Bölüm 6
    6 İkna kavramı ve ikna edici iletişim K1. Bölüm 7
    7 İletişim engel ve etmenleri K1. Bölüm 7
    8 Örgütsel iletişim K1. Bölüm 1
    9 Etkili iletişim kurma yolları K1. Bölüm 7
    10 İletişimde Beden dilinin kullanımı K1. Bölüm 3
    11 Etkili Mülakat Teknikleri K1. Bölüm 2
    12 Etkili Sunuş Teknikleri ve Toplantı Yönetimi K1. Bölüm 8
    13 Yazılı İletişim K1. Bölüm 4
    14 Genel Değerlendirme K1. Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Mustafa Tecimen
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Mısırlı, İ. (2010) Genel ve Teknik İletişim, Ankara, Detay Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1. Uğur Demiray (ed.) (2003) Meslek Yüksekokulları İçin Genel İletişim, Ankara: Pegem A Yayıncılık..
    Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciden beklenenler 1. Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek. 2. Mesleki konularla ilgili yazışma ilkelerini uygulayabilmek. 3. İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulayabilmek.
    Dersin İçeriği İletişim türleri ve iletişim modelleri, Ailede iletişim,Okulda iletişim, Örgüt içi iletişim, iletişim engelleri, İletişim çatışmaları, İletişim çatışmalarının nedenleri, Etkin konuşma, Etkin dinleme, Beden dili, Değer yargıları ve iletişimdeki rolü
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve otel işletmeciliği alanının temel ilkelerini kavrar. -
    2 Turizm ve otel işletmeciliği mesleğinde mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrar. -
    3 Turizm ve otel yönetimi fonksiyonlarını açıklayabilir. 4
    4 Turizm ve otel işletmelerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda nitelikli ara eleman olarak sorumluluğunu bilir. -
    5 Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini bilir. 4
    6 Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini bilir. -
    7 Turizm ve otel işletmecisi olarak hukuki sorumluluğunu bilir. -
    8 Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilir. -
    9 Ticari hayatta kullanılan belgelerin çoğunu tanıyabilir. 4
    10 Ülke ekonomisi açısından turizm girdilerinin önemini bilir. -
    11 İş hayatında meslek ahlâkının önemini bilir. -
    12 Alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını çalıştırır. -
    13 Dalı ile ilgili bölümde temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemleri, teknikleri ve esasları bilir ve uygular. 4
    14 İşletme ve yönetim kademelerinde sorumluluk alır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster