ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turizm Pazarlaması CTU203 GÜZ 2+1 Fak./ Üni. Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Turizm pazarlaması ile ilgili kavramları tanıyabilme
    2-Hedef pazar seçim ölçütlerini söyler..
    3-Ulusal ve uluslar arası turizm pazarlarında günün şartları doğrultusunda uygulanması gereken stratejileri açıklar
    4-Pazarlama karması elemanlarını (ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma) açıklar.
    5-Pazarlama karması elemanlarını (ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma) açıklar.
    6-Çeşitli araştırma tekniklerinden (anket, gözlem, durum analizi vb) yararlanarak pazarlama araştırması yapar.
    7-Turizm pazarlama tekniklerini söyler.
    8-Turizm pazarında söz konusu modern pazarlama tekniklerinden yararlanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler014114
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlamanın Tanımı İşlevleri K1. Bölüm 1
    2 Turizm Hizmetlerinin Özellikleri K1. Bölüm 3
    3 Turizm Pazarlama Araştırması K1. Bölüm 4
    4 Turistik Tüketici Davranışı K1. Bölüm 6
    5 Hedef Pazarın Seçimi ve Pazar Bölümlendirme K1. Bölüm 7
    6 Turistik Ürün Kararları K1. Bölüm 7
    7 Turistik Fiyatlama Kararları K1. Bölüm 10
    8 Turistik Dağıtım K1. Bölüm 9
    9 Turizm Sektöründe Yer Alan Dağıtım Kurumları K1. Bölüm 9
    10 Turistik Tutundurma Kararları K1. Bölüm 11
    11 Turizm Sektöründe Kişisel Satış K1. Bölüm 12
    12 Elektronik Ortamlarda Pazarlama K1. Bölüm 16
    13 Elektronik Ortamlarda Pazarlama K1. Bölüm 16
    14 Elektronik Ortamlarda Pazarlama K1. Bölüm 16
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Hıdır Harbalıoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. KOZAK, N.2008, Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara,
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Pazarlama-turizm pazarlama ile ilgili temel kavramları tanıyabilme Turizm işletmelerinde Pazar bölünmesi, Pazar ve pazarlama stratejilerini kavrayabilme. Turizm pazarlama karması elemanları ile pazarlama araştırmalarını kavrayabilme Turizm işletmeleri açısından modern pazarlama tekniklerini kavrayabilme
    Dersin İçeriği Turizm işletmelerinin pazarlama ile ilgili temel kavramları turizm alanında gerektiğince kullanabilme kabiliyetini geliştirici bilgilendirme, Pazarlamanın Tanımı İşlevleri, Turizm Hizmetlerinin Özellikleri, Turizm Pazarlama Araştırması, Hedef Pazarın Seçimi ve Pazar Bölümlendirme, Turistik Ürün Kararları, Turizm Sektöründe Yer Alan Dağıtım Kurumları, Elektronik Ortamlarda Pazarlama, Turizm Sektöründe Kişisel Satış.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve otel işletmeciliği alanının temel ilkelerini kavrar. 5
    2 Turizm ve otel işletmeciliği mesleğinde mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrar. -
    3 Turizm ve otel yönetimi fonksiyonlarını açıklayabilir. 4
    4 Turizm ve otel işletmelerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda nitelikli ara eleman olarak sorumluluğunu bilir. -
    5 Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini bilir. 5
    6 Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini bilir. -
    7 Turizm ve otel işletmecisi olarak hukuki sorumluluğunu bilir. -
    8 Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilir. -
    9 Ticari hayatta kullanılan belgelerin çoğunu tanıyabilir. 4
    10 Ülke ekonomisi açısından turizm girdilerinin önemini bilir. -
    11 İş hayatında meslek ahlâkının önemini bilir. -
    12 Alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını çalıştırır. -
    13 Dalı ile ilgili bölümde temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemleri, teknikleri ve esasları bilir ve uygular. 4
    14 İşletme ve yönetim kademelerinde sorumluluk alır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster