Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Otel otomasyonları konusunda genel kavramlar, Önbüro işletim yöntemleri
|
Ders Notları
|
2
|
Önbüro modülü
|
Ders Notları
|
3
|
Kat hizmetleri modülü
|
Ders Notları
|
4
|
Rezervasyon işlemleri
|
Ders Notları
|
5
|
Bekleme listesi
|
Ders Notları
|
6
|
Otele giriş ve çıkış işlemleri
|
Ders Notları
|
7
|
Önbüro kontrol panelinin kullanımı
|
Ders Notları
|
8
|
Rezervasyon ve konaklama kartlarının standart kullanımı
|
Ders Notları
|
9
|
Rezervasyon kartının doldurulması
|
Ders Notları
|
10
|
Acenta bilgilerinin tanımlanması
|
Ders Notları
|
11
|
Misafir bilgilerinin tanımlanması
|
Ders Notları
|
12
|
Check in ve Check out tarihlerinin girilmesi
|
Ders Notları
|
13
|
Oda sayısı ve tipinin belirlenmesi, Oda verilmesi ve boş oda listesinin kullanımı
|
Ders Notları
|
14
|
Resepsiyon işlemleri
|
Ders Notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Hıdır Harbalıoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Önbüro kat hizmetleri otomasyon programının ders notlarından yararlanılacaktır.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Konaklama işletmelerinde kullanılan otomasyon programları hakkında genel bilgilerin verileceği bu derste öğrencilerin Önbüro bilgisayar (otomasyon) işletim yöntemlerini tanıyabilmesi,önbüro bilgisayar işletim sistemini otel özelliklerine göre uygulayabilmesi ve Bilgisayar kullanım yöntemlerini uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Otel otomasyonları konusunda genel kavramlar, Önbüro işletim yöntemleri, Önbüro modülü , Kat hizmetleri modülü, Rezervasyon işlemleri , Otele giriş ve çıkış işlemleri, Rezervasyon ve konaklama kartlarının standart kullanımı, Check in ve Check out tarihlerinin girilmesi, Oda sayısı ve tipinin belirlenmesi, Oda verilmesi ve boş oda listesinin kullanımı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve otel işletmeciliği alanının temel ilkelerini kavrar.
|
4
|
2
|
Turizm ve otel işletmeciliği mesleğinde mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrar.
|
4
|
3
|
Turizm ve otel yönetimi fonksiyonlarını açıklayabilir.
|
-
|
4
|
Turizm ve otel işletmelerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda nitelikli ara eleman olarak sorumluluğunu bilir.
|
-
|
5
|
Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini bilir.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini bilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve otel işletmecisi olarak hukuki sorumluluğunu bilir.
|
-
|
8
|
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilir.
|
-
|
9
|
Ticari hayatta kullanılan belgelerin çoğunu tanıyabilir.
|
-
|
10
|
Ülke ekonomisi açısından turizm girdilerinin önemini bilir.
|
-
|
11
|
İş hayatında meslek ahlâkının önemini bilir.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını çalıştırır.
|
4
|
13
|
Dalı ile ilgili bölümde temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemleri, teknikleri ve esasları bilir ve uygular.
|
-
|
14
|
İşletme ve yönetim kademelerinde sorumluluk alır.
|
4
|