ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turizm İşletmelerinde Etik CTU113 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ahlak ile etik arasındaki farklılıkları açıklar.
    2-Mesleki etik değerlerini kavrar.
    3-Turizm sektöründe üretim ve etik kuralları ilişkisini kurar.
    4-Etik ilkelerini ve etik davranışın toplumsal etkenlerinden; kültür, değerler, normlar, görgü kurallarını açıklar.
    5-Turizm sektöründe pazarlama ve etik kuralları ilişkisini kurar.
    6-Etik sistemlerinden amaçlanan sonuç etiğini açıklar.
    7-Etik sistemlerinden toplumsal sözleşme etik sistemini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   84
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,8 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ahlak felsefesinin tarihsel gelişimi K1. Bölüm 1
    2 Ahlak felsefesinin tarihsel gelişimi K1. Bölüm 1
    3 Turizm ve etik K1. Bölüm 2
    4 Etik ve ahlak K1. Bölüm 3
    5 Türklerde İş ahlakı ve ahilik K1. Bölüm 4
    6 Temel etik ilkeleri K1. Bölüm 5
    7 Etik türleri K1. Bölüm 6
    8 Etik türleri K1. Bölüm 6
    9 Etik kaynakları K1. Bölüm 7
    10 Etik standartları K1. Bölüm 8
    11 Etik standartları K1. Bölüm 8
    12 Etik standartları K1. Bölüm 8
    13 İşletmelerde yaşanan etik sorunlar K1. Bölüm 9
    14 Etik ve müsteri şikayetleri K1. Bölüm 10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Hıdır Harbalıoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Uçkun G., Uçkun S., Latif H., (2004), Turizmde Etik, Sakarya Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin etik kavramının kuramsal temellerini ve etik dışı davranışların toplumsal etkenlerini bilerek mesleki etik değerlerini kavramalarını ve turizm sektöründe sosyal sorumluluğun önemin farkında olarak hizmet kalitesi ve etik kuralları ilişkisini kurmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Etik kavramının tanımı, Etik davranışın toplumsal etkenleri, Ahlak ile etik arasındaki farklılıklar, Etik ilkeleri, Etik davranışın toplumsal etkenlerinden kültür, değerler, normlar, görgü kuralları, Etik sistemleri, Etik sistemlerinden amaçlanan sonuç etiği, Etik sistemlerinden kural etiği, Etik sistemlerinden toplumsal sözleşme etik sistemi, Turizm işletmelerinin sosyal sorumlulukları, Turizm işletmelerinin etik yönü, Turizm işletmelerinde etik olmayan davranışlar, Turizm işletmelerinde yöneticilerin çalışanlara ve konuklara karşı etik sorumlulukları, Turizm işletmelerinde misafir hakları ve şikâyetleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve otel işletmeciliği alanının temel ilkelerini kavrar. -
    2 Turizm ve otel işletmeciliği mesleğinde mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrar. -
    3 Turizm ve otel yönetimi fonksiyonlarını açıklayabilir. -
    4 Turizm ve otel işletmelerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda nitelikli ara eleman olarak sorumluluğunu bilir. 4
    5 Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini bilir. -
    6 Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini bilir. -
    7 Turizm ve otel işletmecisi olarak hukuki sorumluluğunu bilir. 4
    8 Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilir. -
    9 Ticari hayatta kullanılan belgelerin çoğunu tanıyabilir. -
    10 Ülke ekonomisi açısından turizm girdilerinin önemini bilir. -
    11 İş hayatında meslek ahlâkının önemini bilir. 5
    12 Alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını çalıştırır. -
    13 Dalı ile ilgili bölümde temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemleri, teknikleri ve esasları bilir ve uygular. -
    14 İşletme ve yönetim kademelerinde sorumluluk alır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster