|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Matrisler, matris çeşitleri, matrisler üzerinde işlemler.
|
K 1 BÖLÜM 5
|
|
2
|
Matrislerin transpozesi ve tersinin bulunması.
|
K 1 BÖLÜM 5
|
|
3
|
Determinantların tanımı, ikinci mertebeden determinantların hesaplanması.
|
K 1 BÖLÜM 5
|
|
4
|
Üçüncü mertebeden determinantların hesabında sarrüs ve laplace kuralları.
|
K 1 BÖLÜM 5
|
|
5
|
Lineer denklem sistemlerinin matrisler ve determinantlarla çözümü. Elektrik devreleri ile ilgili uygulama.
|
K 1 BÖLÜM 5
|
|
6
|
Limitin tanımı ve limit alma kuralları.Sağdan ve soldan limitler.
|
K 1 BÖLÜM 6
|
|
7
|
Fonksiyonların sürekliliği. Grafiklerle açıklaması.
|
K 1 BÖLÜM 6
|
|
8
|
Türevin tanımı. Türev alma kuralları. Çeşitli fonksiyonların türevleri.
|
K 1 BÖLÜM 7
|
|
9
|
Türevin geometrik yorumu. Türev uygulamaları. Bir fonksiyonun azalan veya artan olduğu aralıkların bulunması, teğet doğrusunun eğimi ve denkleminin bulunması.
|
K 1 BÖLÜM 7
|
|
10
|
Türevi kullanarak hız ve ivme hesaplamaları. L`hospital kuralının belirsizliklere uygulanması. Akımın zamana göre değişimi ile ilgili uygulama.
|
K 1 BÖLÜM 7
|
|
11
|
İntegralin tanımlanması. Belirsiz integral için genel kuralların açıklanması.
|
K 1 BÖLÜM 9
|
|
12
|
İntegrasyon metotları.
|
K 1 BÖLÜM 9
|
|
13
|
Belirli integral, tanımı ve özellikleri.
|
K 1 BÖLÜM 9
|
|
14
|
İntegralin uygulamaları. İntegral hesap ile düzlemsel bölgelerin alanının ve dönel cisimlerin hacimlerinin hesaplanması. Elektriksel alanın hesabı ile ilgili uygulama.
|
K 1 BÖLÜM 9
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Abdullah Yılmaz
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Yok
|
|
Kaynaklar
|
K 1 Meslek Yüksek Okulları İçin GENEL MATEMATİK Prof. Dr. Sebahattin BALCI 7. Baskı Çankırı
K 2 Temel Matematik Meslek Yüksek Okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri İçin Prof. Dr. Mustafa Balcı
BALCI YAYINLARI 2011 / 2. Baskı
|
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Çözümlü Matematik Analiz Problemleri Cilt:1 Prof. Dr. Mustafa BALCI Eylül 2016 / 7. Baskı
|
|
Dersin Amacı
|
Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratmak, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliliği kazandırmak. İşlem yapma, yorum yapma gücünü geliştirmek, ön lisans programını tamamlayabilmesi ve diğer meslek derslerindeki sayısal konuları daha iyi anlayabilmesi için gerekli olan matematiksel altyapıyı sağlamak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Matrisler, matris çeşitleri, matrisler üzerinde işlemler.Matrislerin transpozesi ve tersinin bulunması. Determinantların tanımı, ikinci mertebeden determinantların hesaplanması.Üçüncü mertebeden determinantların hesabında sarrüs ve laplace kuralları. Lineer denklem sistemlerinin matrislerle çözümü. Lineer denklem sistemlerinin determinantlarla çözümü. Limitin tanımı ve limit alma kuralları. Sağdan ve soldan limitler. Fonksiyonların sürekliliği. Grafiklerle açıklaması. Türevin tanımı. Türev alma kuralları. Çeşitli fonksiyonların türevleri. Türevin geometrik yorumu. Türev uygulamaları. Bir fonksiyonun azalan veya artan olduğu aralıkların bulunması, teğet doğrusunun eğimi ve denkleminin bulunması. Türevi kullanarak hız ve ivme hesaplamaları. L`hospital kuralının belirsizliklere uygulanması. İntegralin tanımlanması. Belirsiz integral için genel kuralların açıklanması. İntegrasyon metotları. Belirli integral, tanımı ve özellikleri. İntegralin uygulamaları. İntegral hesap ile düzlemsel bölgelerin alanının ve dönel cisimlerin hacimlerinin hesaplanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Test ekipmanını kullanır.
|
-
|
|
2
|
Analog ve Dijital teoriyi bilir.
|
-
|
|
3
|
Protokol bilgisine sahiptir.
|
-
|
|
4
|
İhtiyaç analizi yapar.
|
-
|
|
5
|
İş organizasyonu yapar.
|
-
|
|
6
|
Problem çözer.
|
-
|
|
7
|
Karar verir.
|
-
|
|
8
|
Sistem bütünlüğünü sağlar.
|
-
|
|
9
|
İletişim kurar.
|
-
|
|
10
|
Teknolojiyi takip eder.
|
-
|
|
11
|
Araştırır, girişimde bulunur ve üretir.
|
-
|
|
12
|
Takım çalışmasını bilir ve çalışanlarla iletişim kurar.
|
-
|
|
13
|
Esnektir ve kendi kendine öğrenebilir.
|
-
|
|
14
|
Gözlem yapar ve karar verir.
|
-
|
|
15
|
Risk alır.
|
-
|