ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sayısal Haberleşme CHB205 GÜZ 3+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sayısal sinyallerin zaman, frekans ve fazör biçimlerini elde eder ve ilgili eksende gösterir.
    2-Örnekleme teoremini matematiksel olarak analiz eder.
    3-PAM, PWM ve PPM modülasyon yöntemlerini analiz eder. PCM ve DM modülasyon yöntemlerini tasarlar ve analiz eder.
    4- TDM çoğullamalı sistemleri tasarlar ve analiz eder.
    5-Hat kodlarının özelliklerini bilir. Darbe şekillendirme gereklerini ve semboller arası girişim etkilerini bilir
    6-Sayısal taşıyıcılı modülasyon sistemlerini analiz eder.
    7- Sayısal haberleşme sistemlerinde gürültü performansını analiz eder.
    8- Kodlama teorisinin genel prensiplerini bilir ve temel sayısal kodlar tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bir sayısal haberleşmenin basit blok şemasını çizilmesi ve Sayısal haberleşmenin avantaj ve dezavantaj yönlerinin açıklanması. [1] Sayfa
    2 Örnekleme teoremini açıklanması, sinyalin nasıl örneklendiğinin uygulanması. [1] Sayfa
    3 Darbe Genlik Modülasyonunun anlatılması ve bunun uygulamasının yapılması [1] Sayfa
    4 Darbe Genişlik Modülasyonunun anlatılması ve bunun uygulamasının yapılması [1] Sayfa
    5 Darbe Pozisyon (Yeri) Modülasyonunun anlatılması ve bunun uygulamasının yapılması [1] Sayfa
    6 TDM (zaman bölmeli çoklama) sisteminin gerekliliğini ve çalışma ilkelerinin açıklanması. [1] Sayfa
    7 Darbe Kod modülasyonu (PCM) ile, analog bilgi işaretini sayısal 1 ve 0 işaret düzeylerine nasıl çevrildiğinin öğrenilmesi. [1] Sayfa
    8 Ara Sınav
    9 Bir sayısal haberleşmenin basit blok şemasını çizilmesi ve Sayısal haberleşmenin avantaj ve dezavantaj yönlerinin açıklanması. [1] Sayfa
    10 Değişken adımlı kuantalayıcı kullanan PCM sistemlerin çalışma ilkelerinin öğrenilmesi. [1] Sayfa
    11 Delta Modülasyonu (DM) ile, analog bilgi işaretini sayısal 1 ve 0 işaret düzeylerine nasıl çevrildiğinin öğrenilmesi [1] Sayfa
    12 Sayısal haberleşme kodları olan RZ, NRZ, AMI, Miller vb. hat kodlarını ve birbirinden farklı özelliklerini kavrar. [1] Sayfa
    13 ASK, PSK, FSK sinyallerinin nasıl elde edildiğini açıklar. [1] Sayfa
    14 QPSK, QAM modülasyon tekniklerini açıklar. [1] Sayfa
    15 Hat tekrarlayıcılarının kullanım amacını açıklar, çalışmasını anlatır. [1] Sayfa
    Ön Koşul Sayısal Elektronik,Analog Elektronik derslerini almış olmak.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Öğr. Gör.DERYA DAĞ
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Derya Dağ

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar [1] Sayısal Haberleşme, Sarp Ertürk, Birsen Yayınevi, 2005
    Yardımcı Kitap [2] Analog ve Sayısal İletişim, Hwei P.Hsu, Schaum?s Outline Series, Çeviri Nobel Yayıncılık, 2003. [3] Sayısal Haberleşme, A. Kayran, E. Panayırcı, Ü. Aygölü, Birsen Yayınevi, 2004. [4] Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley Sons, 4.Baskı, 2001.
    Döküman Sayısal Haberleşme Laboratuar Klavuzu
    Dersin Amacı Elektrik-elektronik mühendisliği dördüncü sınıf öğrencilerine sayısal sinyallerin genlik spektrumu, örnekleme teoremi, PAM, PWM, PPM, PCM, DM, Adaptif DM, Adaptif PCM, Diferansiyel PCM sayısal modülasyon teknikleri, Zaman bölmeli çoğullama (TDM), PDH ve SDH multiplex sistemler, sinyalleşme formatları, sembollerarası girişim, sayısal taşıyıcılı modülasyon sistemleri, sayısal haberleşme sistemlerinde gürültü, hata olasılık performansı ve temel enformasyon ve kodlama teorisi konularını anlama, modelleme ve matematiksel olarak analiz etme yeteneği kazandırmaktır. Öğrenci, teorik analizini yaptığı haberleşme devrelerinin performans parametrelerini, laboratuar çalışmasında elde ettiği deneysel sonuçlarla karşılaştıracaktır.
    Dersin İçeriği Sayısal sinyallerin fourier tansformu ve genlik spektrumu. Analog sinyallerin sayısal iletimi, örnekleme teoremi. Darbe genlik, genişlik ve konum modülasyonları (PAM,PWM,PPM). Darbe kod modülasyonu (PCM). Delta modülasyonu (DM). Adaptif DM, adaptif PCM, diferansiyel PCM. Zaman bölmeli çoğullama (TDM). PCM-TDM multiplex sistemler : PDH ve SDH hiyerarşileri. Sinyalleşme formatları (hat kodları) darbe şekillendirme ve sembollerarası girişim (ISI). Sayısal taşıyıcılı modülasyon sistemleri : genlik, frekans, faz ve kuadratur faz kaymalı anahtarlama (ASK,FSK,PSK,QPSK). Sayısal haberleşme sistemlerinde gürültü performansı, sinyal/gürültü oranı ve bit hata olasılığı (SNR, BER). Enformasyon ve kodlama teorisine giriş.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Test ekipmanını kullanır. 4
    2 Analog ve Dijital teoriyi bilir. 5
    3 Protokol bilgisine sahiptir. 4
    4 İhtiyaç analizi yapar. 4
    5 İş organizasyonu yapar. 3
    6 Problem çözer. 5
    7 Karar verir. 5
    8 Sistem bütünlüğünü sağlar. 4
    9 İletişim kurar. 4
    10 Teknolojiyi takip eder. 5
    11 Araştırır, girişimde bulunur ve üretir. 4
    12 Takım çalışmasını bilir ve çalışanlarla iletişim kurar. 3
    13 Esnektir ve kendi kendine öğrenebilir. 5
    14 Gözlem yapar ve karar verir. 4
    15 Risk alır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster