ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Muhasebeye Giriş CIS101 GÜZ 3+1 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Muhasebenin tanımının öğrenilerek, tarihi gelişimi ve ticari hayattaki öneminin öğrenilmesi
    2-Muhasebe kayıt usullerinin, defter ve belgelerinin öğrenilmesi,
    3-Bilanço ve gelir tablosu ilkeleri ve bilanço temel denklemlerinin öğrenilmesi,
    4-Hesap kavramıyla ilgili hesap açma, hesabın kalan vermesi, hesabın kapanmasını öğrenme,
    5-Bilançoda yer alan dönen ve duran varlık hesaplarının işleyişi kuralları ve bununla ilgili muhasebe kayıtlarını yapmayı öğrenilmesi,
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 00200
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 MUHASEBE İLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLER, KAVRAMLAR, TEMEL MALİ TABLOLAR(BİLANÇO, GELİR TABLOSU) K1: Genel Muhasebe s.4-11
    2 DİĞER MALİ TABLOLAR, HESAP KAVRAMI, HESAP PLANI VE HESAP PLANI KODLAMA SİSTEMLERİ K1: Genel Muhasebe s.12-23
    3 MUHASEBE KAYIT USULLERİ, DEFTER VE BELGELER, TEK TARAFLI KAYIT USULÜ, ÇİFT TARAFLI KAYIT USULÜ, BELGELER VE FİŞLER K1: Genel Muhasebe s.24-31
    4 MUHASEBEDE KULLANILAN DEFTER VE BELGELER, TASDİK, SAKLAMA SÜRELERİ, KAYIT DÜZENİ İLE İLGİLİ BİLGİLER K1: Genel Muhasebe s.34-38
    5 BİLANÇO HESAPLARI, ÖZELLİKLERİ, İŞLEYİŞİ, VARLIK HESAPLARI, DÖNEN VARLIKLAR K1: Genel Muhasebe s.39-47
    6 VARLIK HESAPLARINA DEVAM: DÖNEN VE DURAN VARLIKLAR, TİCARİ ALACAKLAR, DİĞER ALACAKLAR, MALİ DURAN VARLIKLAR K1: Genel Muhasebe s.48-62
    7 MADDİ DURAN VARLIKLAR K1: Genel Muhasebe s.63-75
    8 MADDİ DURAN VARLIKLARIN AMORTİSMANI K1: Genel Muhasebe s.76-81
    9 MADDİ OLMAYAN DURAN VARLIKLAR, ÖZEL TÜKENMEYE TABİ VARLIKLAR VE AMORTİSMANI, GELECEK YILLARA AİT GİDERLER VE GELİR TAHAKKUKLARI K1: Genel Muhasebe s.82-88
    10 KAYNAK HESAPLARI; KISA VADELİ BORÇLAR, MALİ BORÇLAR K1: Genel Muhasebe s.89-97
    11 TİCARİ BORÇLAR, GELECEK AYLARA AİT GELİRLER VE GİDER TAHAKKUKLARI,UZUN VADELİ YABANCI KAYNAKLAR K1: Genel Muhasebe s.98-112
    12 ÖZKAYNAKLAR, ÖDENMEMİŞ SERMAYE, KÂR-ZARAR K1: Genel Muhasebe s.113-119
    13 MALİYET HESAPLARI; 7/A VE 7/B SEÇENEKLERİ HESAPLARI K1: Genel Muhasebe s.120-131
    14 GELİR TABLOSU HESAPLARI, UYGULAMA(MONOGRAFİ) ÇALIŞMALARI K1: Genel Muhasebe s.134-146
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Gönül Gül EKŞİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Genel Muhasebe / Prof. .Dr. Orhan Sevilen gül
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Muhasebe konusuyla ilgili kavramların öğretilmesi, muhasebe sürecinin anlatılması ve muhasebe kayıtlarının nasıl yapıldığının öğretilmesi
    Dersin İçeriği Temel muhasebe kavramları, muhasebe kayıt süreci
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -
    2 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
    3 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 3
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 5
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 1
    7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 1
    8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme -
    9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma -
    10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. 5
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. -
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 3
    13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster