Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
MUHASEBE İLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLER, KAVRAMLAR, TEMEL MALİ TABLOLAR(BİLANÇO, GELİR TABLOSU)
|
K1: Genel Muhasebe s.4-11
|
2
|
DİĞER MALİ TABLOLAR, HESAP KAVRAMI, HESAP PLANI VE HESAP PLANI KODLAMA SİSTEMLERİ
|
K1: Genel Muhasebe s.12-23
|
3
|
MUHASEBE KAYIT USULLERİ, DEFTER VE BELGELER, TEK TARAFLI KAYIT USULÜ, ÇİFT TARAFLI KAYIT USULÜ, BELGELER VE FİŞLER
|
K1: Genel Muhasebe s.24-31
|
4
|
MUHASEBEDE KULLANILAN DEFTER VE BELGELER, TASDİK, SAKLAMA SÜRELERİ, KAYIT DÜZENİ İLE İLGİLİ BİLGİLER
|
K1: Genel Muhasebe s.34-38
|
5
|
BİLANÇO HESAPLARI, ÖZELLİKLERİ, İŞLEYİŞİ, VARLIK HESAPLARI, DÖNEN VARLIKLAR
|
K1: Genel Muhasebe s.39-47
|
6
|
VARLIK HESAPLARINA DEVAM: DÖNEN VE DURAN VARLIKLAR, TİCARİ ALACAKLAR, DİĞER ALACAKLAR, MALİ DURAN VARLIKLAR
|
K1: Genel Muhasebe s.48-62
|
7
|
MADDİ DURAN VARLIKLAR
|
K1: Genel Muhasebe s.63-75
|
8
|
MADDİ DURAN VARLIKLARIN AMORTİSMANI
|
K1: Genel Muhasebe s.76-81
|
9
|
MADDİ OLMAYAN DURAN VARLIKLAR, ÖZEL TÜKENMEYE TABİ VARLIKLAR VE AMORTİSMANI, GELECEK YILLARA AİT GİDERLER VE GELİR TAHAKKUKLARI
|
K1: Genel Muhasebe s.82-88
|
10
|
KAYNAK HESAPLARI; KISA VADELİ BORÇLAR, MALİ BORÇLAR
|
K1: Genel Muhasebe s.89-97
|
11
|
TİCARİ BORÇLAR, GELECEK AYLARA AİT GELİRLER VE GİDER TAHAKKUKLARI,UZUN VADELİ YABANCI KAYNAKLAR
|
K1: Genel Muhasebe s.98-112
|
12
|
ÖZKAYNAKLAR, ÖDENMEMİŞ SERMAYE, KÂR-ZARAR
|
K1: Genel Muhasebe s.113-119
|
13
|
MALİYET HESAPLARI; 7/A VE 7/B SEÇENEKLERİ HESAPLARI
|
K1: Genel Muhasebe s.120-131
|
14
|
GELİR TABLOSU HESAPLARI, UYGULAMA(MONOGRAFİ) ÇALIŞMALARI
|
K1: Genel Muhasebe s.134-146
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
-
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
2
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
3
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
5
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
1
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
1
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
3
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
-
|