ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İşletme Yönetimi CIS219 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve çevre ile olan ilişkilerini açıklayabilme.
    2-İşletme çeşitlerini sıralayabilme.
    3-İşletmelerin kuruluş çalışmalarını, kuruluş yerinin seçimini ve işletmenin kapasitesinin belirlenmesini kavrayabilme.
    4- İşletmelerin Hukuksal Yapısı ve Çevresini açıklayabilme
    5-Temel İşletme Fonksiyonlarını anlatabilme
    6-İşletmelerin Amaçları ve Yönetim Fonksiyonlarını açıklayabilme
    7-İşletmelerde Halkla İlişkileri kavrayabilme
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40199
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60199
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   60
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İşletmenin Temel Kavramları, Amaçları ve Çevre ile İlişkileri K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 17-26
    2 İşletmelerin Sınıflandırılması K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 27-32
    3 Hukuki Yapıları Bakımından İşletmelerin Sınıflandırılması K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 34-39
    4 İşletmenin kuruluş çalışmaları K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 41-47
    5 İşletmelerin Büyüklüğü ve Kapasite K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 48-57
    6 İşletmenin kuruluş yeri seçimi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 58-72
    7 İşletme fonksiyonları, yönetim işlevi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 73-81
    8 Üretim işlevi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 85-92
    9 Pazarlama işlevi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 93-97
    10 Finansman işlevi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 98-103
    11 İnsan kaynakları işlevi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 105-114
    12 Halkla ilişkiler ve AR-GE işlevi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 119-123
    13 İşletme Yönetiminin Gelişim Süreci K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 124-138
    14 İşletme Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi s. 139-155
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Gönül GÜL EKŞİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. İlhan YÜREKLİ
    Kaynaklar K1: Meslek Yüksek Okulları İçin İşletme Yönetimi / Dr. Hasan TUTAR
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İşletmelerin kuruluş çalışmalarını, kuruluş yerinin seçimini ve işletmenin kapasitesinin belirlenmesini kavrayabilme.İşletme çeşitlerini sıralayabilme.İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve çevre ile olan ilişkilerini açıklayabilme.
    Dersin İçeriği 1. İşletme Kavramı ve İşletmenin Tarihsel Gelişimi 2. İşletmelerin Kuruluş Süreci 3. İşletmelerin Türleri ve Sınıflandırması 4. İşletmelerin Hukuksal Yapısı ve Çevresi 5. İşletmelerin Amaçları ve Yönetim Fonksiyonları 6. Temel İşletme Fonksiyonları 7. İşletmelerde Halkla İlişkiler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
    2 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
    3 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 5
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5
    7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 5
    8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme 5
    9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma 5
    10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. 5
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. 4
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 3
    13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 5
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster