Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgisayar kullanmanın temel amaçları ve temel unsurlar. Yazılım ve donanım öğeleri.
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.1-10
|
2
|
Denetim Masası, Programlar, Paint
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.11-20
|
3
|
Pencere öğeleri, masaüstü öğeleri, klavye kullanımı ve tuşların işlevleri, kısayollar, mause kullanımı ve mause ile ilgili terimler, klasörler ve dosyalar, wordpad ile dosyalar ile çalışmak.
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.21-30
|
4
|
Microsoft Word (word penceresinin bölümleri, bir dökümanı kaydetme, şifreli kaydetme, farklı kaydetme, araç çubukları, standart araç çubuğu, biçimlendirme araç çubuğu, yazı tipi biçimlendirme, karakter aralığı, metin efektleri)
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.31-40
|
5
|
Microsoft Word (Dosya ve Giriş Menüsü)
Microsoft Word (paragraf biçimlendirme, girintiler ve aralıklar, hizalama, metni sütunlara bölme, üst bilgi ve alt bilgi ekleme, başlangıç harfini büyütme, metne dipnot ekleme, sayfa yapısı, açıklama ekleme, simge ekleme)
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.41-50
|
6
|
Microsoft Word (resim ekleme, resmi biçimlendirme, kenarlık ve gölgelendirme, alt üst simge ekleme, madde işaretleri ve numaralandırma, büyük küçük harf değişimi, sayfa numarası ekleme)
Microsoft Word (çizim araç çubuğunun kullanımı, word art kullanımı, denklem editörü)
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.51-60
|
7
|
Microsoft Word (tablo hazırlama, satır sütun ekleme, tablo kenarlığı oluşturma, tablo özelliklerini düzenleme )
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.61-70
|
8
|
Microsoft Word (köprü oluşturma, Adres mektup birleştirme, etiket oluşturma, zarflar oluşturma)
Microsoft Word (Gözden geçir, görünüm)
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.71-80
|
9
|
Microsoft EXCEL (Excel penceresinin bölümleri, bir dökümanı kaydetme, şifreli kaydetme, farklı kaydetme, araç çubukları, standart araç çubuğu, biçimlendirme araç çubuğu, yazı tipi biçimlendirme, karakter aralığı, metin efektleri)
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.81-90
|
10
|
Microsoft EXCEL (tablo hazırlama, satır sütun ekleme, tablo kenarlığı oluşturma, tablo özelliklerini düzenleme)
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.91-100
|
11
|
Microsoft EXCEL Giriş Menüsü
Koşullu Biçimlendirme, Sıralama, Filtre Uygulama
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.101-110
|
12
|
Microsoft EXCEL Formüller Menüsü
Otomatik Toplam, İşlev Ekle, Matematiksel ve Finansal İfadeler
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.111-120
|
13
|
Microsoft EXCEL Veri Menüsü
Veri Doğrulama, Birleştir, Gruplandırma, Özet Tablo oluşturma
Microsoft EXCEL Gözden Geçir ve Görünüm Menüleri
Açıklama Ekleme, Yazım Denetimi, Sayfa şifreleme
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.121-130
|
14
|
Sunu Programı( Slayt oluşturma, Slayt Tasarımı, Slayt Sunumu,
|
K1:Bilgisayar Kullanımı Ders Notları s.131-138
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
3
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
-
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
1
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
3
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
2
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
2
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
1
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
2
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
4
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
5
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
5
|