ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mikrodenetleyiciler I CMT201 GÜZ 3+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısını ve çalışmasını bilir.
    2-İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygular.
    3-Mikroşlemciler ile mikrodenetleyiciler arasında yapısal ve programsal farklar, yapılacak bir işe uygun mikroişlemci veya mikrodenetleyici seçimini yapar.
    4-Bir mikroişlemci/mikrodenetleyici sisteminin kurulması aşamasında işlemci ile çevre elemanlar arasında gerekli bağlantıları kurar.
    5-Mikrodenetleyiciye program yazar.
    6-Program içerisinde döngü kurar.
    7-Program içerisinde aritmetiksel ve mantıksal işlemleri gerçekleştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısı
    2 Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısı
    3 Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicilerin karşılaştırılması
    4 Mikroişlemci/Mikrodenetleyici sisteminin kurulması
    5 Mikroişlemci/Mikrodenetleyici sisteminin kurulması
    6 Programlamaya giriş
    7 Programlamaya giriş
    8 Ara Sınav
    9 Programlama
    10 Programlama
    11 Programlama
    12 Programlama
    13 Programlama
    14 Programlama
    15 Programlama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Mustafa TEKE
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Mustafa Teke

    Ders Yardımcıları Çağatay ERSİN
    Kaynaklar CCS C ile PIC Programlama / Serdar ÇİÇEK
    Yardımcı Kitap Orhan ALTINBAŞAK,(2008), Mikrodenetleyiciler ve PIC Programlama Doç. Dr. İbrahim DOĞAN (2005), Pıc C ile Ses Projeleri Doç. Dr. İbrahim DOĞAN (2008), Pıc C ile Işık Projeleri Doç. Dr. İbrahim DOĞAN (2008), Pıc C ile Sıcaklık Projeleri Doç. Dr. İbrahim DOĞAN (2008), Pıc C ile Pıc Programlama Doc.Dr. İbrahim DOĞAN (2008), PIC C ile PIC Programlama Orhan ALTINBAŞAK,(2008), Pic-Basic-Pro-ile-Pic-Programlama
    Döküman -
    Dersin Amacı 1. Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışması hakkında bilgi sahibi olabilme 2. İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilme. 3. Farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilme ve yapılacak işe uygun olanı seçebilme. 4. Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemi tasarlayabilme. 5. Assembly düzeyinde programlama mantığını geliştirebilme. 6. Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemini modüler bir şekilde endüstriyel uygulamalarda kullanabilme. 7. Yeni gelişen mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemlerini takip edebilme bilgi ve anlayışına sahip olabilme.
    Dersin İçeriği Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışması, İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulama, Farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama ve yapılacak işe uygun olanı seçme, Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemi tasarlama, Assembly düzeyinde programlama mantığını geliştirme, Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemini modüler bir şekilde endüstriyel uygulamalarda kullanma, yeni gelişen mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemlerini takip etme bilgi ve anlayışına sahip olma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Mesleğindeki gelişmeleri takip eder. 5
    2 Mesleğinde bilgisayarı kullanır. 5
    3 Şema okur, devreye uygular. 5
    4 Üst birimlerden aldığı iş tanımını anlar, yorumlar, alt birimlere aktarır. 5
    5 İş organizasyonu yapar. 3
    6 İleri teknoloji ve özellik isteyen uygulamaları yapar, alt birimlere aktarır. 3
    7 Takım çalışmasının önemini bilir. 5
    8 Sorumluluk ve risk alır 3
    9 İletişim kurar. 5
    10 Karar verir. 3
    11 İhtiyaç analizi yapar 5
    12 Problem çözer. 3
    13 Rapor yazar. 5
    14 Kendi işini kurabilir. 4
    15 Ekipmanları kullanır, bakım ve onarımını yapar, kayıtlarını tutar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster