ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Banka ve Sigorta Pazarlaması CBS102 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlama kavramını, banka ve sigorta pazarlama kavramını ve özelliklerini açıklayabilme
    2-Banka hizmet türlerini ve pazarlama yöntemlerini açıklayabilme
    3-Sigorta hizmet türlerini ve pazarlama yöntemlerini açıklayabilme
    4-Banka ve sigorta ürünlerinin pazarlamasında modern yöntemleri tanıma.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi
    2 Modern Pazarlama Yönetimi, Pazarlama Yönetimi ve Çevre İlişkisi
    3 Bankacılıkta Hizmet Kavramı
    4 Bankacılıkta stratejik pazarlamanın rolü
    5 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmasının önemi
    6 Banka Hizmetlerinin Fiyatlanması
    7 Banka Hizmetlerinde Tutundurma
    8 Pazarlamanın Fonksiyonları
    9 Sigorta Hizmetleri
    10 Sigorta Hizmetlerinde Pazarlama Planlaması
    11 Sigorta Hizmetlerinde Fiyatlama
    12 Sigorta hizmetlerinde tutundurma
    13 Bankacılık ve sigortacılık sektöründe Pazar bölümlerndirme
    14 Türkiyede Pazarlama Stratejileri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu ÖĞR. GÖR. SEZER ÖKSÜZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar ODABAŞI, Y. (2006) Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bankacılık ve pazarlama ilişkisini kavrayabilme. Sigorta hizmetlerinin pazarlanmasının önemini kavrama.
    Dersin İçeriği Pazarlama Kavramları Bankacılıkta Hizmet Kavramı Banka Hizmetlerinin Fiyatlanması Banka Hizmetlerinde Tutundurma Sigorta Hizmetleri Sigorta Hizmetlerinde Pazarlama Planlaması Sigorta Hizmetlerinde Fiyatlama Türkiye`de Pazarlama Stratejileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bankacılık alanında bilgi ve donanıma sahip olur. 5
    2 Sigortacılık alanında bilgi ve donanıma sahip olur. 5
    3 Banka ve sigorta sektörünün çalışma kurallarını belirleyen yasal mevzuatı bilir 1
    4 Alanı ile ilgili bilgisayar ve program teknolojisinde yenilikleri izleyebilir. -
    5 Finans ile ilgili kavramları bilir. -
    6 Güncel ekonomik konuları izleyebilir. -
    7 Alanı ile ilgili profesyonel pazarlama bilgisine sahip olur. 5
    8 Kredi ve fon yönetimi ile ilgili kavramları tanır. 1
    9 Klasik ve modern yönetim tekniklerini bilir. 1
    10 Sigorta şirketleri ve türleri hakkında yeterli bilgi düzeyine ulaşır. 1
    11 Gerekli matematik ve istatistik altyapısına sahip olur. -
    12 Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklar. -
    13 Halkla ilişkiler ve iletişim konusunda bilgi sahibi olur. 1
    14 Gerekli muhasebe bilgisine sahip olur. -
    15 İş hayatında meslek ahlâkının önemini açıklar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster