Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kavram Olarak Halkla İlişkiler
|
K1: BÖLÜM1
|
2
|
Dünyada ve Türkiye?de Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
|
K1: BÖLÜM1
|
3
|
Halkla İlişkiler ve İletişim
|
K1: BÖLÜM2
|
4
|
Halkla İlişkiler Mesleği
|
K1: BÖLÜM2
|
5
|
Halkla İlişkilerde Stratejik Yönetim-1
|
K1: BÖLÜM3
|
6
|
Halkla İlişkilerde Stratejik Yönetim-2
|
K1: BÖLÜM3
|
7
|
Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler
|
K1: BÖLÜM4
|
8
|
Halkla İlişkiler Modelleri
|
K1: BÖLÜM5
|
9
|
Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler
|
K1: BÖLÜM5
|
10
|
Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler-1
|
K1: BÖLÜM6
|
11
|
Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler-2
|
K1: BÖLÜM6
|
12
|
Halkla İlişkilerde Stratejik Uygulamalar
|
K1: BÖLÜM7
|
13
|
Bilgi Toplumunda Halkla İlişkiler
|
K1: BÖLÜM8
|
14
|
Halkla İlişkilere Eleştirel Yaklaşımlar
|
K1: BÖLÜM8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Nur ÇAĞLAR ÇETİNKAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Kalender, A., (2018). Halkla İlişkiler. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bankacılık ve sigortacılık alanında bilimsel yöntemler ışığında halkla ilişkiler ve iletişim çalışmalarını gerçekleştirecek nitelikli, iyi yetişmiş, etik değerlere sahip ara elamanları yetiştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kavram Olarak Halkla İlişkiler, Dünyada ve Türkiye?de Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler ve İletişim, Halkla İlişkiler Mesleği, Halkla İlişkilerde Stratejik Yönetim, Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler, Halkla İlişkiler Modelleri, Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler, Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerde Stratejik Uygulamalar, Bilgi Toplumunda Halkla İlişkiler,
Halkla İlişkilere Eleştirel Yaklaşımlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bankacılık alanında bilgi ve donanıma sahip olur.
|
4
|
2
|
Sigortacılık alanında bilgi ve donanıma sahip olur.
|
-
|
3
|
Banka ve sigorta sektörünün çalışma kurallarını belirleyen yasal mevzuatı bilir
|
-
|
4
|
Alanı ile ilgili bilgisayar ve program teknolojisinde yenilikleri izleyebilir.
|
-
|
5
|
Finans ile ilgili kavramları bilir.
|
-
|
6
|
Güncel ekonomik konuları izleyebilir.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili profesyonel pazarlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
8
|
Kredi ve fon yönetimi ile ilgili kavramları tanır.
|
-
|
9
|
Klasik ve modern yönetim tekniklerini bilir.
|
-
|
10
|
Sigorta şirketleri ve türleri hakkında yeterli bilgi düzeyine ulaşır.
|
-
|
11
|
Gerekli matematik ve istatistik altyapısına sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklar.
|
4
|
13
|
Halkla ilişkiler ve iletişim konusunda bilgi sahibi olur.
|
4
|
14
|
Gerekli muhasebe bilgisine sahip olur.
|
-
|
15
|
İş hayatında meslek ahlâkının önemini açıklar.
|
4
|