ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bütünleşik Pazarlama İletişimi CBS225 GÜZ 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını tanımlar.
    2-Bütünleşik pazarlama iletişimi ölçümleme sürecini değerlendirir.
    3-İşletme ile müşteri arasında olumlu bir iletişimin kurulması ve bu iletişimin yürütülme sürecini analiz eder.
    4-Pazarlama iletişim araçlarını bir bütün olarak uygular ve stratejiler geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10440
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   138
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,6 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişim ve Pazarlama İletişimi, İletişim Kavramı, Pazarlama İletişimi, Etkili İletişim Geliştirme Aşamaları K1-1. BÖLÜM
    2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramı ve Özellikleri, Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Gelişmesinde Etkili Olan Faktörler, Marka Düzeyinde Bütünleşik Pazarlama İletişimi K1-2. BÖLÜM
    3 Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Tarihsel Gelişim Süreci, Bütünleşik Pazarlama İletişimini Ortaya Çıkartan Nedenler K2-1. BÖLÜM
    4 Reklam, Bütünleşik Pazarlama Sürecinde Reklamın Rolü ve Faydaları, Reklamın Amacı ve Türleri K1- 3. BÖLÜM
    5 Reklam Yönetim Süreci, Amaçların Belirlenmesi, Reklam Bütçesinin Belirlenmesi, Mesaj Stratejisi, Medya Kararı ve Etkinliğin Ölçümü K1- 3. BÖLÜM
    6 Kişisel Satış ve Önemi, Kişisel Satışın Amaçları, Kişisel Satışın Türleri, Satış Gücünün Yönetimi, Kişisel Satış Süreci K1- 4. BÖLÜM
    7 Satış Tutundurmanın Tanımı ve Önemi, Satış Tutundurmanın Gelişme Nedenleri, Satış Tutundurma Amaçları ve Hedef Gruplar K1- 5. BÖLÜM
    8 Satış Tutundurma Faaliyetleri, Satış Tutundurmanın Uygulanması ve Değerlendirilmesi, Satış Tutundurmanın Avantaj ve Dezavantajları K1- 5. BÖLÜM
    9 Pazarlama ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kavramı, Pazarlama Halkla İlişkilerinin Hedef Kitlesi ve Paydaşları, Pazarlama Halkla İlişkilerinde Kullanılabilecek Stratejiler K1- 6. BÖLÜM
    10 Pazarlama Halkla İlişkilerin Araçları, Sponsorluk, Etkinlik Pazarlaması, Amaca Yönelik Pazarlama, Sponsorluk Seçim Süreci K1- 6. BÖLÜM
    11 Pazarlama Halkla İlişkileri Süreci,Üstünlükleri ve Sınırlılıkları, Etkinliğinin Ölçülmesi, Kriz Zamanlarında İletişim K1- 6. BÖLÜM
    12 Doğrudan Pazarlama, Tanımı, Gelişimi, İtme ve Çekme Faktörleri, Kolaylaştırıcı Faktörler K1- 7. BÖLÜM
    13 Doğrudan Pazarlamada Önemli Noktalar, Doğrudan Pazarlamanın Özellikleri K1- 7. BÖLÜM
    14 Doğrudan Pazarlama Süreci, Üstün ve Zayıf Yönleri, Doğrudan Pazarlama İçin Temel Kanallar K1- 7. BÖLÜM
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üye. Nur ÇAĞLAR ÇETİNKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Tolon, M., Zengin, A. Y., (2016). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. K2: Bozkurt, İ., (2007).Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Mediacat Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İşletme çalışanları ile müşteri arasında olumlu bir iletişim ortamının kurulması ve bu iletişimin yönetilmesi sürecini analiz edilebilmek için pazarlama iletişim araçlarını bir bütün olarak uygulayabilmek ve stratejiler geliştirebilmek amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı, tanımı ve özellikleri, bütünleşik pazarlama iletişiminin tarihsel gelişim süreci, bütünleşik pazarlama iletişimini ortaya çıkartan nedenler, bütünleşik pazarlama iletişimi planlama modelleri ve modellerin değerlendirilmesi, bütünleşik pazarlama iletişiminde engeller, bütünleşik pazarlama iletişimi araçları, reklam kavramı, amacı, türleri, kişisel satış ve önemi, amaçları, türleri ve yönetimi, satış tutundurmanın tanımı ve önemi, satış tutundurma faaliyetleri, avantajları ve dezavantajları, halkla ilişkiler kavramı, pazarlama halkla ilişkilerin kapsamı, hedef kitlesi, araçları, üstünlükleri ve sınırlılıkları, doğrudan pazarlama tanımı ve gelişimi, doğrudan pazarlamanın özellikleri, doğrudan pazarlamada önemli noktalar, üstün ve zayıf yönleri, doğrudan pazarlama süreci, doğrudan pazarlama için temel kanallar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bankacılık alanında bilgi ve donanıma sahip olur. -
    2 Sigortacılık alanında bilgi ve donanıma sahip olur. -
    3 Banka ve sigorta sektörünün çalışma kurallarını belirleyen yasal mevzuatı bilir -
    4 Alanı ile ilgili bilgisayar ve program teknolojisinde yenilikleri izleyebilir. -
    5 Finans ile ilgili kavramları bilir. -
    6 Güncel ekonomik konuları izleyebilir. -
    7 Alanı ile ilgili profesyonel pazarlama bilgisine sahip olur. 4
    8 Kredi ve fon yönetimi ile ilgili kavramları tanır. -
    9 Klasik ve modern yönetim tekniklerini bilir. -
    10 Sigorta şirketleri ve türleri hakkında yeterli bilgi düzeyine ulaşır. -
    11 Gerekli matematik ve istatistik altyapısına sahip olur. -
    12 Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklar. 4
    13 Halkla ilişkiler ve iletişim konusunda bilgi sahibi olur. 4
    14 Gerekli muhasebe bilgisine sahip olur. -
    15 İş hayatında meslek ahlâkının önemini açıklar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster