ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sekreterlik Bilgisi CBY105 GÜZ 2+0 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sekreterlik mesleğini tanır
    2-Sekreterlik görev ve sorumluluklarını öğrenir
    3-Mesleğin gelişimin kavrar
    4-Sekreterlik türlerini kavrar
    5-Sekreter ve yönetici ilişkilerini kavrar
    6-Sekreterin temel özelliklerini kavrar
    7-Organizasyon becerisini geliştirir
    8-Büro hostesliği, nezaket ve görgü kurallarını kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Meslek kavramı, meslek edinmenin nedenleri, bir uğraşı alanının meslek olabilmesi için gerekli unsurlar
    2 Sekreterlik kavramı,Türkiye`de ve Dünya`da sekreterlik mesleğinin tarihi gelişimi
    3 Klasik ve çağdaş sekreterlik kavramları, sekreterlik türleri
    4 Sekreterlik mesleğinde görev ve sorumluluklar
    5 Sekreterin iş yaşamındaki önemi, iş yaşamında başarılı yönetici-sekreter ilişkisi
    6 Sekreterin temel özellikleri: Kişisel özellikler, mesleki özellikler
    7 Sekreterlikte etkili iletişim yolları
    8 Ara Sınav
    9 İşletmelerin çevreleriyle ilişkilerinde sekreterin iletişim sağlama görevi
    10 Toplantı ve seyahat düzenlemelerinde sekreterin görevleri
    11 Randevu ve ziyaretçi kabulunde sekreterin görevleri
    12 Yüzyüze ve telefonla iletişimde protokol kuralları
    13 Sekreterin imajı, fiziksel görünümü: giyim, makyaj, temizlik ve bakım
    14 Sekreterin yöneticilerden beklentileri
    15 Yöneticilerin sekreterden beklentileri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Öğr. Gör. Şerife SALMAN
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Şerife Salman

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Tutar, H., Altınöz, M., Aygen, S. (2013). Sekreterlik Bilgisi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Koç, H., Uygur, A. (2002). Sekreterlik Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
    Döküman -
    Dersin Amacı Sekreterlik mesleğini genel hatlarıyla tanıyabilme, sekreterlik türlerini, görev ve sorumluluklarını öğrenebilme, sekreterin taşıması gereken özellikleri bilme, sekreterin mesleki niteliklerini kavrayabilme, genel olarak sekreterin görevlerini bilme, büro hostesliği, nezaket ve görgü kurallarını kavrayabilme.
    Dersin İçeriği Meslek kavramı, sekreterlik kavramı, sekreterlik mesleği kavramı, sekreterlik mesleğinin tarihi gelişimi, klasik ve çağdaş sekreterlik kavramları, sekreterlik türleri, sekreterin kişisel özellikleri, nezaket, görgü ve protokol kuralları, telefon konuşmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İyi derecede Türk Dili kullanım bilgisine sahip olur. Türkçe yazılmış resmi ve teknik belgeleri okur, anlar, hazırlar ve sunumunu yapar. 4
    2 Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 1
    3 Büro teknolojilerini ve Bilgisayar ortamında ofis programlarını değişik amaçlar için etkin bir şekilde kullanır. 3
    4 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanır; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünür. -
    5 Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel hesaplamaları yapar. -
    6 Yönetici, çalışanlar ve çevresiyle etkin iletişim yeteneğini kullanır. 5
    7 Büronun ve yöneticinin yazışmalarını yapar. 4
    8 Yönetim dosya sistemini tekniğe uygun bir şekilde gerçekleştirir. 3
    9 Randevu saptamalarında gerekli titizliği gösterir ve ziyaretçi kabullerinde özenli davranır. 5
    10 Bürosunda uyulması gerekli protokol kurallarını bilir ve bunları uygular. 5
    11 Büronun yönetiminde ve organizasyonunda yöneticisine yardımcı olur. 4
    12 Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri tanır. -
    13 Toplam kalite anlayışına uygun hareket eder, ekip çalışması yapar. 3
    14 Hukukun temel kavramlarını öğrenir, temel hukuk bilgisi kazanır. -
    15 İşletme ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster