ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sekreterlik Bilgisi CBY105 GÜZ 2+0 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sekreterlik mesleğini tanır.
    2-Sekreterlik görev ve sorumluluklarını öğrenir.
    3-Mesleğin gelişimin kavrar.
    4-Sekreterlik türlerini kavrar.
    5-Sekreter ve yönetici ilişkilerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Meslek kavramı, meslek edinmenin nedenleri, bir uğraşı alanının meslek olabilmesi için gerekli unsurlar K1- Bölüm-1
    2 Sekreterlik kavramı,Türkiye`de ve Dünya`da sekreterlik mesleğinin tarihi gelişimi K1-Bölüm-1
    3 Klasik ve çağdaş sekreterlik kavramları, sekreterlik türleri K1- Bölüm-1
    4 Sekreterlik mesleğinde görev ve sorumluluklar K1-Bölüm-1
    5 Sekreterin iş yaşamındaki önemi, iş yaşamında başarılı yönetici-sekreter ilişkisi K1-Bölüm-1
    6 Sekreterin temel özellikleri: Kişisel özellikler, mesleki özellikler K1-Bölüm-1
    7 Sekreterlikte etkili iletişim yolları K1-Bölüm-2
    8 İşletmelerin çevreleriyle ilişkilerinde sekreterin iletişim sağlama görevi K1-Bölüm-2
    9 Toplantı ve seyahat düzenlemelerinde sekreterin görevleri K1-Bölüm-5
    10 Randevu ve ziyaretçi kabulunde sekreterin görevleri K1-Bölüm-6
    11 Yüzyüze ve telefonla iletişimde protokol kuralları K1-Bölüm-2
    12 Sekreterin imajı, fiziksel görünümü: giyim, makyaj, temizlik ve bakım K1-Bölüm-3
    13 Sekreterin yöneticilerden beklentileri K1-Bölüm -4
    14 Yöneticilerin sekreterden beklentileri K1-Bölüm-4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. İlknur AYAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Koç, H., Uygur, A. (2002). Sekreterlik Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Tutar, H., Altınöz, M., Aygen, S. (2013). Sekreterlik Bilgisi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
    Dersin Amacı Sekreterlik mesleğini genel hatlarıyla tanıyabilme, sekreterlik türlerini, görev ve sorumluluklarını öğrenebilme, sekreterin taşıması gereken özellikleri bilme, sekreterin mesleki niteliklerini kavrayabilme, genel olarak sekreterin görevlerini bilme, büro hostesliği, nezaket ve görgü kurallarını kavrayabilme.
    Dersin İçeriği Meslek kavramı, sekreterlik kavramı, sekreterlik mesleği kavramı, sekreterlik mesleğinin tarihi gelişimi, klasik ve çağdaş sekreterlik kavramları, sekreterlik türleri, sekreterin kişisel özellikleri, nezaket, görgü ve protokol kuralları, telefon konuşmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İyi derecede Türk Dili kullanım bilgisine sahip olur. Türkçe yazılmış resmi ve teknik belgeleri okur, anlar, hazırlar ve sunumunu yapar. -
    2 Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. -
    3 Büro teknolojilerini ve Bilgisayar ortamında ofis programlarını değişik amaçlar için etkin bir şekilde kullanır. -
    4 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanır; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünür. -
    5 Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel hesaplamaları yapar. -
    6 Yönetici, çalışanlar ve çevresiyle etkin iletişim yeteneğini kullanır. 4
    7 Büronun ve yöneticinin yazışmalarını yapar. -
    8 Yönetim dosya sistemini tekniğe uygun bir şekilde gerçekleştirir. -
    9 Randevu saptamalarında gerekli titizliği gösterir ve ziyaretçi kabullerinde özenli davranır. 5
    10 Bürosunda uyulması gerekli protokol kurallarını bilir ve bunları uygular. 3
    11 Büronun yönetiminde ve organizasyonunda yöneticisine yardımcı olur. 5
    12 Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri tanır. -
    13 Toplam kalite anlayışına uygun hareket eder, ekip çalışması yapar. -
    14 Hukukun temel kavramlarını öğrenir, temel hukuk bilgisi kazanır. -
    15 İşletme ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster