ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kriz ve Stres Yönetimi CBY206 BAHAR 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Krizi ve nedenlerini tanımlar
    2-Krizin özelliklerini örnekler üzerinden açıklar
    3-Krize çeşitli açılardan bakış yeteneği kazanır
    4-Kriz öncesi yönetim sürecini yönlendirir
    5-Kriz anı ve kriz sonrası yönetim sürecinde yapılması gerekenleri yapar
    6-Stresin nedenlerini ve belirtilerini sıralar
    7-Strese yatkın olan kişilikleri ve meslekleri sıralar
    8-Stres ve iş stresiyle başa çıkma yollarını uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   57
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,9 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kriz tanımları, krizin nedenleri
    2 Kriz türleri, krizin özellikleri, krizin şiddeti
    3 Krize çeşitli açılardan bakış, kriz süreci, krize hazırlıklı olma düzeyi
    4 Kriz öncesi yönetim
    5 Kriz anı yönetim
    6 Kriz sonrası yönetim
    7 Krizle başa çıkma yoları
    8 Ara Sınav
    9 Stresin belirtileri, stresin nedenleri, stresin kaynakları
    10 Stres ve performans ilişkisi, strese yatkın olanlar, meslekler açısından stres
    11 Stresle başa çıkma yolları
    12 Stres ve iş stresinin tanımlanması
    13 Kriz tanımları, krizin nedenleri
    14 Kriz türleri, krizin özellikleri
    15 Krizin şiddeti
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Öğr. Gör. Aslı ÖZTÜRK
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Tuba Yılmaz

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Çelik, A. (2010). Kriz ve Stres Yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
    Yardımcı Kitap Kadıbeşegil, S. (2002). Kriz Geliyorum Der. İstanbul: MediaCat Yayıncılık.
    Döküman -
    Dersin Amacı Örgütte kriz durumlarını çözebilecek yeterlik kazanmak, stres yönetimini başarabilmek
    Dersin İçeriği Kriz tanımları, Krizin nedenleri Kriz türleri, Krizin özellikleri, Krizin şiddeti Krize çeşitli açılardan bakış, Kriz süreci, Krize hazırlıklı olma düzeyi Kriz öncesi yönetim Kriz anı yönetim Kriz sonrası yönetim Stresle başa çıkma yoları Stresin nedenleri, Stresin kaynakları Stresin belirtileri Stres ve performans ilişkisi, Strese yatkın olanlar, meslekler açısından stres Stresle başa çıka yolları Stres ve iş stresinin tanımlanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İyi derecede Türk Dili kullanım bilgisine sahip olur. Türkçe yazılmış resmi ve teknik belgeleri okur, anlar, hazırlar ve sunumunu yapar. -
    2 Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. -
    3 Büro teknolojilerini ve Bilgisayar ortamında ofis programlarını değişik amaçlar için etkin bir şekilde kullanır. -
    4 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanır; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünür. -
    5 Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel hesaplamaları yapar. -
    6 Yönetici, çalışanlar ve çevresiyle etkin iletişim yeteneğini kullanır. -
    7 Büronun ve yöneticinin yazışmalarını yapar. -
    8 Yönetim dosya sistemini tekniğe uygun bir şekilde gerçekleştirir. -
    9 Randevu saptamalarında gerekli titizliği gösterir ve ziyaretçi kabullerinde özenli davranır. -
    10 Bürosunda uyulması gerekli protokol kurallarını bilir ve bunları uygular. -
    11 Büronun yönetiminde ve organizasyonunda yöneticisine yardımcı olur. 5
    12 Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri tanır. -
    13 Toplam kalite anlayışına uygun hareket eder, ekip çalışması yapar. -
    14 Hukukun temel kavramlarını öğrenir, temel hukuk bilgisi kazanır. -
    15 İşletme ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster