ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BÜRO YÖNETİMİ CBY201 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bürolarda teknik verimlilik esaslarını; iş akışı, iş basitleştirme, iş tanımları, hareket ekonomisi, ergonomi gibi kavramları açıklar
    2-Kişisel ve örgütsel zamanı etkin kullanır
    3-Bilimsel yönetim, yönetim süreci ve bürokrasi yaklaşımlarını ve klasik teorileri açıklar
    4-Yönetimin önemi, tanımı ve yönetim fonksiyonlarını açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Büro yönetiminde temel kavramlar
    2 Örgüt, büro, büro çalışanları ve büro yönetimi
    3 Bürolarda planlama
    4 Büroların örgütlenmesi
    5 Bürolarda koordinasyon ve yöneltme
    6 Bürolarda denetim
    7 Bürolarda toplantı organizasyonları
    8 Ara Sınav
    9 Bürolarda iş yönetimi ve iş analizi- büro işlerinin tanımlanması, büro işlerinin gereklilikleri
    10 Bürolarda ergonomi ve yerleşim, büro ortamında hijyen faktörleri: Işık, ses, sıcaklık, renk
    11 Bilgi sistemleri ve büro otomasyonu
    12 Bilgi sistemleri ve büro otomasyonu- büro otomasyonunda ergonomik unsurlar
    13 Bürolarda iletişim
    14 Yazışma teknikleri ve dosyalama
    15 Sanal bürolar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Öğr. Gör. Aslı ÖZTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Topaloğlu, M.; Koç, H. (2016). Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Büro Yönetimi konusunda temel bilgilerin öğrenilmesi ile birlikte öğrencilere uygulamaya yönelik olarak beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Genel olarak yönetim ve büro yönetimi; büro türleri ve şekilleri; büro çalışanları kavramı; zaman yönetimi; zaman ve hareket etüdü; bürolarda ergonomik tasarım; bürolarda iş yönetimi; iş basitleştirme teknikleri; temel kavramlar; kriz sürecinin aşamalarını öğretmeye yöneliktir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İyi derecede Türk Dili kullanım bilgisine sahip olur. Türkçe yazılmış resmi ve teknik belgeleri okur, anlar, hazırlar ve sunumunu yapar. -
    2 Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. -
    3 Büro teknolojilerini ve Bilgisayar ortamında ofis programlarını değişik amaçlar için etkin bir şekilde kullanır. -
    4 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanır; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünür. -
    5 Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel hesaplamaları yapar. -
    6 Yönetici, çalışanlar ve çevresiyle etkin iletişim yeteneğini kullanır. 3
    7 Büronun ve yöneticinin yazışmalarını yapar. -
    8 Yönetim dosya sistemini tekniğe uygun bir şekilde gerçekleştirir. 3
    9 Randevu saptamalarında gerekli titizliği gösterir ve ziyaretçi kabullerinde özenli davranır. 2
    10 Bürosunda uyulması gerekli protokol kurallarını bilir ve bunları uygular. -
    11 Büronun yönetiminde ve organizasyonunda yöneticisine yardımcı olur. 5
    12 Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri tanır. -
    13 Toplam kalite anlayışına uygun hareket eder, ekip çalışması yapar. -
    14 Hukukun temel kavramlarını öğrenir, temel hukuk bilgisi kazanır. -
    15 İşletme ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster