Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kavram Olarak Halkla İlişkiler, Dünyada ve Türkiye`de Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları, Diğer Alanlarla İlişkisi, Meslek Olarak Halkla İlişkiler
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Halkla ilişkiler ve insan ilişkileri, halkla ilişkiler ve reklamcılık, halkla ilişkiler ve propaganda
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
İşletmelerde halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
Halkla ilişkilerden izlenen amaçlar ve ilkeler
|
K1-Bölüm 4
|
5
|
Halkla ilişkiler biriminin örgütlenmesi
|
K1-Bölüm 5
|
6
|
Halkla ilişkiler biriminin örgütlenmesi
|
K1-Bölüm 5
|
7
|
İşletmelerde halkla ilişkiler programının geliştirilmesi
|
K1-Bölüm 6
|
8
|
İşletmelerde halkla ilişkiler programının geliştirilmesi
|
K1-Bölüm 6
|
9
|
Halkla ilişkilerde hedef kitle
|
K1-Bölüm 7
|
10
|
İşletmelerde halkla ilişkiler faaliyetleri
|
K1-Bölüm 8
|
11
|
Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları
|
K1-Bölüm 9
|
12
|
Halkla ilişkiler ve etik
|
K1-Bölüm 10
|
13
|
Halkla ilişkiler ve sponsorluk
|
K1-Bölüm 12
|
14
|
Halkla ilişkilerde imaj yönetimi
|
K1-Bölüm 13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Aslı ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tengilimoğlu, D., Öztürk Y., (2008). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Biber, A. (2003). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar. Ankara: Nobel Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kurum ve markaya karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarında istihdam edilecek ara elemanlara Halkla İlişkiler bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Mesleğin icrasında gerekli hedef kitle analizi, etkinlik tasarım ve yönetimi, medya ilişkileri hakkında donanımlı hale getirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Derste Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı, doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek ,farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İyi derecede Türk Dili kullanım bilgisine sahip olur. Türkçe yazılmış resmi ve teknik belgeleri okur, anlar, hazırlar ve sunumunu yapar.
|
-
|
2
|
Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Büro teknolojilerini ve Bilgisayar ortamında ofis programlarını değişik amaçlar için etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
4
|
Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanır; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünür.
|
-
|
5
|
Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel hesaplamaları yapar.
|
-
|
6
|
Yönetici, çalışanlar ve çevresiyle etkin iletişim yeteneğini kullanır.
|
5
|
7
|
Büronun ve yöneticinin yazışmalarını yapar.
|
-
|
8
|
Yönetim dosya sistemini tekniğe uygun bir şekilde gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
Randevu saptamalarında gerekli titizliği gösterir ve ziyaretçi kabullerinde özenli davranır.
|
5
|
10
|
Bürosunda uyulması gerekli protokol kurallarını bilir ve bunları uygular.
|
4
|
11
|
Büronun yönetiminde ve organizasyonunda yöneticisine yardımcı olur.
|
4
|
12
|
Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri tanır.
|
-
|
13
|
Toplam kalite anlayışına uygun hareket eder, ekip çalışması yapar.
|
-
|
14
|
Hukukun temel kavramlarını öğrenir, temel hukuk bilgisi kazanır.
|
-
|
15
|
İşletme ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir.
|
-
|