ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halkla İlişkiler CBY204 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halkla ilişkilerde temel kavramları açıklar.
    2-Halkla İlişkiler faaliyetlerini açıklar.
    3-Kurumsal imaj oluşturma ve sürdürmeyi açıklar.
    4-Medya planlaması yapar.
    5-Kamuoyu oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kavram Olarak Halkla İlişkiler, Dünyada ve Türkiye`de Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları, Diğer Alanlarla İlişkisi, Meslek Olarak Halkla İlişkiler K1-Bölüm 1
    2 Halkla ilişkiler ve insan ilişkileri, halkla ilişkiler ve reklamcılık, halkla ilişkiler ve propaganda K1-Bölüm 1
    3 İşletmelerde halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler K1-Bölüm 2
    4 Halkla ilişkilerden izlenen amaçlar ve ilkeler K1-Bölüm 4
    5 Halkla ilişkiler biriminin örgütlenmesi K1-Bölüm 5
    6 Halkla ilişkiler biriminin örgütlenmesi K1-Bölüm 5
    7 İşletmelerde halkla ilişkiler programının geliştirilmesi K1-Bölüm 6
    8 İşletmelerde halkla ilişkiler programının geliştirilmesi K1-Bölüm 6
    9 Halkla ilişkilerde hedef kitle K1-Bölüm 7
    10 İşletmelerde halkla ilişkiler faaliyetleri K1-Bölüm 8
    11 Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları K1-Bölüm 9
    12 Halkla ilişkiler ve etik K1-Bölüm 10
    13 Halkla ilişkiler ve sponsorluk K1-Bölüm 12
    14 Halkla ilişkilerde imaj yönetimi K1-Bölüm 13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Aslı ÖZTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tengilimoğlu, D., Öztürk Y., (2008). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Biber, A. (2003). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar. Ankara: Nobel Yayınları.
    Dersin Amacı Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kurum ve markaya karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarında istihdam edilecek ara elemanlara Halkla İlişkiler bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Mesleğin icrasında gerekli hedef kitle analizi, etkinlik tasarım ve yönetimi, medya ilişkileri hakkında donanımlı hale getirmek.
    Dersin İçeriği Derste Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı, doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek ,farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İyi derecede Türk Dili kullanım bilgisine sahip olur. Türkçe yazılmış resmi ve teknik belgeleri okur, anlar, hazırlar ve sunumunu yapar. -
    2 Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. -
    3 Büro teknolojilerini ve Bilgisayar ortamında ofis programlarını değişik amaçlar için etkin bir şekilde kullanır. -
    4 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanır; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünür. -
    5 Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel hesaplamaları yapar. -
    6 Yönetici, çalışanlar ve çevresiyle etkin iletişim yeteneğini kullanır. 5
    7 Büronun ve yöneticinin yazışmalarını yapar. -
    8 Yönetim dosya sistemini tekniğe uygun bir şekilde gerçekleştirir. -
    9 Randevu saptamalarında gerekli titizliği gösterir ve ziyaretçi kabullerinde özenli davranır. 5
    10 Bürosunda uyulması gerekli protokol kurallarını bilir ve bunları uygular. 4
    11 Büronun yönetiminde ve organizasyonunda yöneticisine yardımcı olur. 4
    12 Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri tanır. -
    13 Toplam kalite anlayışına uygun hareket eder, ekip çalışması yapar. -
    14 Hukukun temel kavramlarını öğrenir, temel hukuk bilgisi kazanır. -
    15 İşletme ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster