| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
                    
                 
            
                
                    | 1 | Dersin Tanıtımı: Kapsam, Gerekçe, Önem, Kural ve Yükümlülükleri. | K1-Bölüm 1-2 | 
            
                
                    | 2 | Geleneksel Okuryazarlık, 21. Yüzyıl Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı ve Görsel Okuryazarlık Özellikleri ve İlkeleri | K1-Bölüm 1-2 | 
            
                
                    | 3 | Medya Okuryazarlığın Kapsamı ve Temel Becerileri | K1-Bölüm 3 | 
            
                
                    | 4 | Medya Okuryazarlığını Oluşturan Temel İlkeler - İmge ve İmgenin Gücü | K1-Bölüm 5 | 
            
                
                    | 5 | Avrupa - ABD Ve Dünyada Medya Okuryazarlığı Üzerine Gerçekleştirilen Çalışmalar ve Tarihsel Süreç | K1-Bölüm 4 | 
            
                
                    | 6 | Görsel, yazılı ve işitsel medya çıktılarını değerlendirme ve üretebilme yetisi | K1-Bölüm 9 | 
            
                
                    | 7 | Medya metinlerini İnceleme Örnek medya metni çözümlemesi | K1-Bölüm 5 | 
            
                
                    | 8 | Medya Okuryazarlığındaki Anahtar İçerikleri Örnek Olaylarla Tartışma | K1-Bölüm 5 | 
            
                
                    | 9 | Medya Okuryazarlığı ve Medya Metinlerinde Toplumsal Değerler Analizi | K1-Bölüm 17 | 
            
                
                    | 10 | Medya Okuryazarlığı ve Haber Analizi | K1-Bölüm 7 | 
            
                
                    | 11 | Medya Okuryazarlığı ve Film Analizi | K1-Bölüm 12 | 
            
                
                    | 12 | Medya Okuryazarlığı ve İnternet | K1-Bölüm 14 | 
            
                
                    | 13 | Medya Okuryazarlığı ve Medya Metinlerinde Subliminal Mesaj Aktarımı | K1-Bölüm 20 | 
            
                
                    | 14 | Medya Okuryazarlığı ve Reklam Analizi | K1-Bölüm 13 | 
            
                
            
            
        
                
            
                
                    | Ön Koşul | - | 
            
                
                    | Ders Dili | Türkçe | 
            
                
                    | Dersin Sorumlusu | Öğr. Gör. Tuba YILMAZ | 
            
                
                    | Dersi Verenler | - | 
            
                
                    | Ders Yardımcıları | - | 
            
                
                    | Kaynaklar | K1. Şimşek, M. C. ve Türkoğlu, N. (2016). Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Pales Yayınları. | 
            
                
                    | Yardımcı Kitap | - | 
            
                
                    | Dersin Amacı | Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürmeyi hedeflerken, ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğini sağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesini ve yeni bireysel söylemlerin geliştirilmesini amaçlar. Medya metinleri üzerine eleştirel düşünmeyi beraberinde getiren bu ders, öğrencilerin proje çalışmalarının hem üretim hem de tüketim aşamalarında eleştirel yaklaşımlarını arttırmayı hedefleyen bir derstir. | 
            
                
                    | Dersin İçeriği | Medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğretimi, bilişim hukuğuna giriş ve TİB, BTK, RTÜK gibi kurumların medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi, Dünyada ve Türkiye`de medya okuryazarlığı, ailelerin medya okuryazarlığı durumu ve eğitimi, medya analizi, dijital oyunlar, filtreleme programlarının değerlendirilmesi, Değerler-ahlaki gelişim ve internet, Medya Okuryazarlığı müfredatı ve ders içeriği, Medya Okuryazarlığı dersine yönelik araştırma sonuçları, bu dersi alan öğrencilerin olumlu ve olumsuz ders deneyimleri, materyal geliştirme, dersin süreç ve sonuç değerlendirmesi. | 
            
                
            
 
            
        
        
                
                    
                        |  | Program Yeterlilik Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                    
            
                
                    | 1 | İyi derecede Türk Dili kullanım bilgisine sahip olur. Türkçe yazılmış resmi ve teknik belgeleri okur, anlar, hazırlar ve sunumunu yapar. | 3 | 
            
                
                    | 2 | Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | - | 
            
                
                    | 3 | Büro teknolojilerini ve Bilgisayar ortamında ofis programlarını değişik amaçlar için etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 
            
                
                    | 4 | Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanır; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünür. | - | 
            
                
                    | 5 | Mesleki alanının gerektirdiği temel matematiksel ve bilimsel hesaplamaları yapar. | - | 
            
                
                    | 6 | Yönetici, çalışanlar ve çevresiyle etkin iletişim yeteneğini kullanır. | 5 | 
            
                
                    | 7 | Büronun ve yöneticinin yazışmalarını yapar. | 5 | 
            
                
                    | 8 | Yönetim dosya sistemini tekniğe uygun bir şekilde gerçekleştirir. | - | 
            
                
                    | 9 | Randevu saptamalarında gerekli titizliği gösterir ve ziyaretçi kabullerinde özenli davranır. | - | 
            
                
                    | 10 | Bürosunda uyulması gerekli protokol kurallarını bilir ve bunları uygular. | - | 
            
                
                    | 11 | Büronun yönetiminde ve organizasyonunda yöneticisine yardımcı olur. | - | 
            
                
                    | 12 | Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri tanır. | - | 
            
                
                    | 13 | Toplam kalite anlayışına uygun hareket eder, ekip çalışması yapar. | - | 
            
                
                    | 14 | Hukukun temel kavramlarını öğrenir, temel hukuk bilgisi kazanır. | - | 
            
                
                    | 15 | İşletme ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. | 3 |