ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Perspektif II CİT110 BAHAR 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1- Perspektif çeşitlerini tanır.
    2-İki noktalı perspektifte mobilya ve iç mekan perspektif ve uygulamalarını analiz eder.
    3-Perspektif kullanarak iç ve dış mekan tasarımı yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İki kaçış noktalı konik perspektif çizim kuralları K1
    2 İki kaçış noktalı perspektifte alan bölme K1
    3 İki kaçış noktalı perspektifte temel geometrik şekillerin çizimi K1,K2
    4 İki kaçış noktalı iç mekân perspektif analiz K2,D1
    5 İki kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle merdiven koridor, sandalye,masa çizimi K2,D1
    6 iki kaçış noktalı perspektif iç mekan mutfak çizimi K1,,D1
    7 iki kaçış noktalı perspektif iç mekan oda çizimi K2,D1
    8 İki kaçış noktalı perspektifile dış mekân peysaj (cadde, sokak, bina, yol, v.b.)çizimi K2,D1
    9 Üç kaçış noktalı merkezi konik perspektif çizimi K1,D1
    10 Mekan çizimde tepeden görünüm, kuş bakışı çizim, kroki çizimi K1,D1
    11 Mekânlarda serbest çizim teknikleriyle perspektif K2,D1
    12 Işınlar yöntemiyle mobilya ve iç mekan perspektif ve renklendirme uygulamaları K2,D1
    13 Işınlar yöntemiyle mobilya ve iç mekan perspektif ve renklendirme uygulamaları K2,D1
    14 Işınlar yöntemiyle mobilya ve iç mekan perspektif ve uygulamaları proje şeklince ifade edilmesi K2,D1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Müzeyyen AKSÖZ ŞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Onat , E . (2010). Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi, Efil Yayınevi, İstanbul. K2 Işık, Z. (1995).Perspektif Kitabı, Gazi Üniversitesi Yayınlar, Ankara.
    Yardımcı Kitap D1: dersin geçmiş dönem çalışmaları.
    Dersin Amacı İç ve dış mekan çizimlerin de perspektif tekniklerinin öğretilmesi ve proje tasarı çalışmalarında üç byutlu görsel ifade becerisinin kazandırılması amaçlanır.
    Dersin İçeriği İki kaçış notalı perspektif, üç kaçış noktalı perspektif, kuş bakışı çizim, serbest çizim teknikleri kullanarak ; donatı elemanları, iç mekan, dış mekan çizimleri ve proje uygulamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. -
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. -
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullananır. 5
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster