ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İç Mekânda Mimari Stiller CİT206 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İç mekân alanına ait kavramları açıklar.
    2-Dönemsel stilleri iç mekân bakımından karşılaştırır.
    3-Tarihsel süreçte önemli binaları, mekânları ve mobilyaları tanımlar.
    4-İç mekan kuramını kullanarak mesleğe eleştirel yaklaşım geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje40188
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders içeriği, program, stillere giriş, Stil tarz-üslup tanımları K1
    2 Rönesans Dönemi Stilleri: Tudor, Elizabethan, Jacobean K1 ,K2,YK1
    3 Barok Dönemi Stiller: Queen Anne, XIV. Louis K1 ,K2,YK1
    4 Barok Dönemi Stiller: Colonial, Country K1 ,K2,YK1
    5 Rokoko Dönemi Stiller: Erken Georgian, XV.Louis, Regence K1 ,K2,YK1
    6 Yeniçağ Dönemi Stiller: Geç Georgian, XVI.Louis K1 ,K2,YK1
    7 Yeniçağ Dönemi Stiller: Federal K1 ,K2,YK1
    8 Yakınçağ Dönemi Stiller: Regency, Viktorian, Arts and Crafts K1 ,K2,YK1
    9 Yakınçağ Dönemi Stiller: Art Nouveau, Empire K1 ,K2,YK1
    10 Çağımız Stiller: Modern, Art Deco, K1 ,K2,YK1
    11 Çağımız Stiller: Minimalizm ,Postmodern K1 ,K2,YK1
    12 Çağımız Stiller: High Tech, Neo K1 ,K2,YK1
    13 Etnik Stiller: Afrika, Hindistan, Çin K1 ,K2,YK1
    14 Etnik Stiller: Japon, Osmanlı K1 ,K2,YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Müzeyyen AKSÖZ ŞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Ching, F., John Wiley&Sons, NY,( 2003). Architectural Graphics. K2:Bridge, N.( 2016). Mimarlık 101, (Çevr. Sezer, F.), Say Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1:Dersle ilgili önceki yıllara ait çalışmalar.
    Dersin Amacı İç mekân alanına ait kavramları tanıtmak. Dönemsel stilleri iç mekân yaklaşımları açısından irdeleyebilmek ve karşılaştırabilmek. Tarihsel süreçte önemli binaları, mekânları ve mobilyaları tanımak. İç mekân kuramını kullanarak mesleğe eleştirel yaklaşım geliştirebilmek.
    Dersin İçeriği Stil tarz-üslup tanımları,Rönesans,Dönemi, Barok Dönemi,Rokoko Dönemi Stilleri,Yeni çağ Dönemi Stilleri,Yakın çağ Dönemi Stilleri,Çağımız Stiller,Etnik Stiller, Mimiri üsluplar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 4
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. 4
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. -
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. -
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster