ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İç Mekânda Akustik CİT212 BAHAR 3+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sesi tanımlar.
    2-İç mekanda akustik kavramını tanımlar.
    3-İç mekanda akustiği etkileyen faktörleri tanımlar.
    4-Mekanda akustik malzeme seçimi yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, Mekan-Akustik ilişkisi, tanımlar, temel kavramlar. K1
    2 Sesin tanımı ve fiziksel özellikleri K1
    3 Doğal ve yapay çevrede insan ses ilişkisi K1
    4 Ses malzeme yüzey ilişkisi: Geçme, yutulma, yansıma. K2
    5 Akustik elemanlar, ses geçişi ve yansıması kontrolünde kullanılan malzemeler. K2
    6 Akustik elemanlar, ses geçişi ve yansıması kontrolünde kullanılan malzemeler, fonksiyon ve geometrilerin açıklanması. K2
    7 Hacim akustiğine giriş, mekan akustiğini etkileyen faktörler, reverberasyon K1,K2
    8 Hacim akustiğine giriş, mekan akustiğini etkileyen faktörler, reverberasyon K1,K2
    9 Hacim akustiği, küçük ve ortak büyüklükteki mekanlar. K1,K2
    10 Büyük mekan ve salonlar K1,K2
    11 Özel mekan tiplerine göre; Konferans salonlu,galerilerin akustik konforun incelenmesi. K1,K2
    12 Özel mekan tiplerine göre ;Kayıt stüdyoları cami, kilise gibi mimari yapıların akustik konforun incelenmesi. K1,K2
    13 Hastane ,sosyal tesisler gibi alanların akustik konforun incelenmesi. K1,K2
    14 Tren garları, otogarlar, hava alanları akustik konforun incelenmesi. K1,K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Müzeyyen AKSÖZ ŞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1:Kinsler, Lawrence E.(2000). Fundamentals of Acoustics, , New York : Wiley, K2:[dataset] Prof.Dr. Fatma Zerhan YÜKSEL CAN , Yapı Fiziği https://avesis.yildiz.edu.tr/karabi/dokumanlar
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İç ve dış mekanların tasarlanması ve yenilenmesinde akustik problemlerinin çözülmesi ve dış gürültünün engellenmesinde akustik konforu sağlayacak yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Mekan-Akustik ilişkisi, temel kavramlar.İç ve dış mekan uygulamalarında akustik konusunda malzeme, uygulama ilkeleri ve akustik açıdan mekanların incelenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 4
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. -
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. -
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster