Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Standardizasyonun tarihçesi, tanımı, konusu, amaçları ve ilkeleri.
|
K 1 BÖLÜM 1
|
2
|
Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar.
|
K 1 BÖLÜM 1
|
3
|
Standartların sınıflandırılması. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve görevleri.
|
K 1 BÖLÜM 1
|
4
|
Akreditasyon ve belgelendirme çalışmaları.
|
K 1 BÖLÜM 2
|
5
|
Bölgesel ve uluslararası standardizasyon kuruluşları. ISO,IEC,CEN vs.
|
K 1 BÖLÜM 3
|
6
|
Metroloji ve kalibrasyon. Ulusal ve uluslararası metroloji, çalışmaları ve kuruluşları.
|
K 1 BÖLÜM 3
|
7
|
CE, ISO 10002, ISO14001, ISO 18001, ISO 22000, ISO 27000, ISO31000, ISO50000
|
K 1 BÖLÜM 4
|
8
|
Kalite ve kalite kavramları. Kalite yaklaşımları, kalite ve verimlilik arasındaki ilişki. Kalite maliyetleri ve analizi.
|
K 1 BÖLÜM 5
|
9
|
Kalite önderleri ve yaklaşımları. Toplam kalite yönetimi. Kalite çemberi.
|
K 1 BÖLÜM 5
YK2, YK3
|
10
|
Kaizen. Tam zamanında üretim. 5S sistemi ve Poke Yoke.
|
K 1 BÖLÜM 5
YK1, YK3
|
11
|
Kalite yönetim sistemi ve amacı,
|
K 1 BÖLÜM 6
|
12
|
Kalite yönetim sistemi, faydaları ve prensipleri,
|
K 1 BÖLÜM 6
|
13
|
TS-EN-ISO 9000 : 2015 serisi standartları
TS-EN-ISO 9001 : 2015 serisi standartları,
|
K 1 BÖLÜM 6
|
14
|
TS-EN-ISO 9001 : 2015 serisi standartları,
TS-EN-ISO 9004 : 2015 serisi standartları
|
K 1 BÖLÜM 6
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Kemal ŞENTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok
|
Kaynaklar
|
K 1 Ögr. Gör. Kemal ŞENTÜRK; Kalite Güvence ve Standartlar Ders Notu ÇANKIRI
K 2 Prof. Dr. İsmail EFİL Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1 Masaaki İMAİ ; KAİZEN
YK 2 Ishikawa Kaoru; Toplam Kalite Kontrol
YK 3 Nesime ACAR; Tam Zamanında Üretim
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, standardizasyonun, kalitenin ve kalite güvencenin gereğini, önemini ve faydasını kavrayıp, öğrendiklerini iş hayatına uygulaması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Standardizasyonun tarihçesi, tanımı, konusu, amaçları ve ilkeleri.Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar. Standartların sınıflandırılması. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve görevleri.
Akreditasyon ve belgelendirme çalışmaları. Bölgesel ve uluslararası standardizasyon kuruluşları. ISO,IEC vs.Metroloji ve kalibrasyon. Ulusal ve uluslararası metroloji, çalışmaları ve kuruluşları.CE, ISO 10002, ISO14001, ISO 18001, ISO 22000, ISO 27000,ISO31000, ISO50000 Kalite ve kalite kavramları. Kalite yaklaşımları, kalite ve verimlilik arasındaki ilişki. Kalite maliyetleri ve analizi. Kalite önderleri ve yaklaşımları. Toplam kalite yönetimi. Kalite çemberi. Kaizen. Tam zamanında üretim. 5S sistemi ve Poke Yoke. Kalite yönetim sistemi, faydaları ve prensipleri. TS-EN-ISO 9001:2015
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Elektrik ve Elektronik Teknolojisinin temel kanun ve ilkelerini öğrenip alanında karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanır.
|
-
|
2
|
Mesleğinin gerektirdiği hesaplamaları yapar.
|
-
|
3
|
Ev cihazlarının montajını yapar ve cihazların ilk çalışmalarını gerçekleştirip cihazların kullanımını açıklar.
|
-
|
4
|
Elektrikli cihazların çalışma prensiplerini kavrar.
|
-
|
5
|
Elektrikli cihazların devre şemalarını okuyup akış diyagramlarını yorumlar.
|
-
|
6
|
Ev cihazlarında kullanılan elektrik-elektronik komponentler ile mekanik komponentlerin yapısı ve çalışma prensiplerini açıklar, sağlamlık kontrollerini yapar.
|
-
|
7
|
Elektrikli cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit edip bu arızaları giderir.
|
-
|
8
|
Ev cihazlarının montajı ve arızalarının giderilmesinde gerekli ölçü aletleri, araç ve gereçleri kullanır.
|
-
|
9
|
Ev cihazlarında kullanılan elektronik program kartlarının yapısını, çalışmasını açıklar ve arıza tespitini yapar.
|
-
|
10
|
Bilgisayar Destekli Tasarım Programlarını kullanarak proje ve sunumlar hazırlar. Office Program Bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini uygun seviyede kullanır.
|
-
|
11
|
Bağımsız çalışmada karar verir, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olur.
|
5
|
12
|
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip birey olur.
|
3
|