Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İstatistik biliminin tanımı, özellikleri, ormancılıkta kullanım alanları
|
K1. Bölüm 1
K2. Bölüm 1
|
2
|
Verilerin Sınıflandırılması ve Frekans Tabloları
|
K1. Bölüm 2
K2. Bölüm 2
|
3
|
Merkezi Eğilim Ölçüleri (Aritmetik ortalama, Geometrik ortalama, Ortanca, Tepe Değeri)
|
K1. Bölüm 3
K2. Bölüm 3
|
4
|
Merkezi Yaygınlık Ölçüleri (Varyans, Standart sapma, Varyasyon katsayısı, hata yüzdesi, Değişim aralığı)
|
K1. Bölüm 3
K2. Bölüm 3
|
5
|
Teorik Dağılımlar (Normal, Binom ve Poisson dağılımları)
|
K2. Bölüm 4
|
6
|
Parametrik ve parametrik olmayan önemlilik testlerine giriş
|
K1. Bölüm 5
K2. Bölüm 5
|
7
|
Toplum ortalaması ve oranı önemlilik testleri
|
K1. Bölüm 6
K2. Bölüm 6
|
8
|
Toplum ortalaması ve oranı önemlilik testleri
|
K1. Bölüm 6
K2. Bölüm 6
|
9
|
İki toplum ortalaması ve oranı arasındaki farkın önemlilik testleri
|
K1. Bölüm 6
K2. Bölüm 6
|
10
|
Kikare analizi
|
K1. Bölüm 7
K2. Bölüm 7
|
11
|
Varyans analizi
|
K1. Bölüm 8
K2. Bölüm 8
|
12
|
Korelasyon analizi
|
K1. Bölüm 9
K2. Bölüm 9
|
13
|
Regresyon analizi
|
K1. Bölüm 10
K2. Bölüm 10
|
14
|
Örnekleme yöntemleri ve ormancılıkta uygulama alanları
|
K1. Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Öğr. Üyesi Muammer ŞENYURT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kalıpsız, A. 1981. İstatistik Yöntemler, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 294. 2. Eler, Ü., 2002. Ormancılık Biyometrisi, SDÜ Orman Fakültesi Yayın No:21. 3. Batu, F. 1995. Uygulamalı İstatistik Yöntemler, K.T.Ü Yayınları, Yayın No: 22, Trabzon
K2. Akalp, T. 206. İstatistik Yöntemleri, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, Yayın No: 5219. ISBN: 978-605-07-0597-3, 460 s.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel istatistiksel konularının ve ormancılıkta karşılaşılan pek çok istatistiksel soruna ilişkin çözüm yollarının öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
3
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
2
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
2
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|