ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Angiospermae ORM202 BAHAR 2+2 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitkilerin generatif ve vejetatif organlarını açıklar
    2-Angiospermae`lerin erkek ve dişi çiçeklerini, tozlaşma ve meyve tiplerini sınıflandırır.
    3-Genel Angiospermae terminolojisini açıklar.
    4-Bitkilerin ülkemizdeki yayılışlarını açıklar.
    5-Ülkemizdeki doğal ve egzotik Angiospermae`leri sınıflandırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011212
    Proje0000
    Laboratuar 20155
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Angiospermae bitkilerinin genel özellikleri ve bitkiler alemindeki yerleri K1, S.210-224
    2 Angiospermae bitkilerinde vejetatif ve generatif organlar (Tomurcuk, sürgün, yaprak, çiçek ve meyve) K3, S.124-144
    3 Angiospermae ve Gymnospermae bitkilerinin farkları K1, S.1-27
    4 Angiospermae`lerin sistematiği, Cronquist yöntemi, Magnoliaceae, Lauraceae ve Platanaceae familyası örnekleri K1, S.225-236
    5 Hamamelidaceae, Ulmaceae ve Moraceae familyaları, cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları K1, S.237-254
    6 Juglandaceae ve Betulaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları K1, S.255-285
    7 Fagaceae familyasının; Fagus, Castanea cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları K1, S.285-297
    8 Arazi uygulama Derse girmeden önce, şimdiye kadar işlenen konuların tekrar edilmesi
    9 Quercus cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları, Casuarinaceae, Tiliaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları K2, S.335-356
    10 Cistaceae, Tamaricaceae, Rosaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları K1, S.339-342
    11 Leguminosae ve Salicaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları K1, S.342-397
    12 Ericaceae, Myrtaceae ve Buxaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları K1, S.397- 406
    13 Aceraceae, Anacardiaceae, Oleaceae, Simaroubaceae, Bignoniaceae, Caprifoliaceae, Myrtaceae, Buxaceae ve Aceraceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları ve Uygulama sınavı K1, S.406-445
    14 Arazi uygulama Derse girmeden önce, şimdiye kadar işlenen konuların tekrar edilmesi.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gamze TUTTU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Simge Çizgen Tan
    Kaynaklar K1. Anşin, R. ve Özkan, Z. C. 2006. Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, K. T. Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3. Baskı, Trabzon, 450 s. K2. Akkemik, Ü. (Editör) 2018.Türkiye´nin Doğal-Egzotik Ağaç ve Çalıları, T.C. Orman ve Su Işleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, 2. Baskı., 684 s., ISBN:978-605-9550-14-7. K3. Yaltırık, F. ve Efe, A. 2000. Dendroloji Ders Kitabı,İ. Ü. Yay. No: 4265, O. F. yay. No: 465, 2.Baskı, 382 s., İstanbul, ISBN: 975-404-594-1.
    Yardımcı Kitap YK1. Yaltırık, F. , 1981; Orman ve Park Ağaçlarının Özel Sistematiği, 2. cilt, Angiospermae (Kapalı Tohumlular) , İ. Ü. Yay. No: 2766, O. F. yay. No: 287, Bozak Matbaası, İstanbul, 231 s. YK2. Yaltırık, F. , 1988; Dendroloji Ders Kitabı II. Angiospermae (Kapalı Tohumlular) Bölüm I, Orman Fak. Yayın No: 390, İstanbul.
    Dersin Amacı Angiospermae ve Gymnospermae bitkilerinin farkları, Kapalı Tohumlu Bitkilerin ülkemizde doğal olarak yetişen türler başta olmak üzere; ağaç ve çalıların habitus özellikleri, vejetatif ve generatif organları, yayılış alanları, ekolojik özellikleri, egzotik kapalı tohumlular, Cronquist yöntemine göre sınıflandırılmasını amaçlar.
    Dersin İçeriği Angiospermae ve Gymnospermae bitkileri arasındaki farklılıklar; doğal ve egzotik kapalı tohumlu bitkilerin habitus özellikleri; vejetatif ve generatif organları, taksonların endüsrtriyel alanda ve peyzaj mimarlığı alanında kullanımları; ekolojik özellikleri; Cronquist yöntemine göre sınıflandırılma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. 4
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster