Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Angiospermae bitkilerinin genel özellikleri ve bitkiler alemindeki yerleri
|
K1, S.210-224
|
2
|
Angiospermae bitkilerinde vejetatif ve generatif organlar (Tomurcuk, sürgün, yaprak, çiçek ve meyve)
|
K3, S.124-144
|
3
|
Angiospermae ve Gymnospermae bitkilerinin farkları
|
K1, S.1-27
|
4
|
Angiospermae`lerin sistematiği, Cronquist yöntemi, Magnoliaceae, Lauraceae ve Platanaceae familyası örnekleri
|
K1, S.225-236
|
5
|
Hamamelidaceae, Ulmaceae ve Moraceae familyaları, cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları
|
K1, S.237-254
|
6
|
Juglandaceae ve Betulaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları
|
K1, S.255-285
|
7
|
Fagaceae familyasının; Fagus, Castanea cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları
|
K1, S.285-297
|
8
|
Arazi uygulama
|
Derse girmeden önce, şimdiye kadar işlenen konuların tekrar edilmesi
|
9
|
Quercus cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları, Casuarinaceae, Tiliaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları
|
K2, S.335-356
|
10
|
Cistaceae, Tamaricaceae, Rosaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları
|
K1, S.339-342
|
11
|
Leguminosae ve Salicaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları
|
K1, S.342-397
|
12
|
Ericaceae, Myrtaceae ve Buxaceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları
|
K1, S.397- 406
|
13
|
Aceraceae, Anacardiaceae, Oleaceae, Simaroubaceae, Bignoniaceae, Caprifoliaceae, Myrtaceae, Buxaceae ve Aceraceae familyaları cins ve türlerinin botanik özellikleri ve yayılışları ve Uygulama sınavı
|
K1, S.406-445
|
14
|
Arazi uygulama
|
Derse girmeden önce, şimdiye kadar işlenen konuların tekrar edilmesi.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gamze TUTTU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Simge Çizgen Tan
|
Kaynaklar
|
K1. Anşin, R. ve Özkan, Z. C. 2006. Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, K. T. Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3. Baskı, Trabzon, 450 s.
K2. Akkemik, Ü. (Editör) 2018.Türkiye´nin Doğal-Egzotik Ağaç ve Çalıları, T.C. Orman ve Su Işleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, 2. Baskı., 684 s., ISBN:978-605-9550-14-7.
K3. Yaltırık, F. ve Efe, A. 2000. Dendroloji Ders Kitabı,İ. Ü. Yay. No: 4265, O. F. yay. No: 465, 2.Baskı, 382 s., İstanbul, ISBN: 975-404-594-1.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Yaltırık, F. , 1981; Orman ve Park Ağaçlarının Özel Sistematiği, 2. cilt, Angiospermae (Kapalı Tohumlular) , İ. Ü. Yay. No: 2766, O. F. yay. No: 287, Bozak Matbaası, İstanbul, 231 s.
YK2. Yaltırık, F. , 1988; Dendroloji Ders Kitabı II. Angiospermae (Kapalı Tohumlular) Bölüm I, Orman Fak. Yayın No: 390, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Angiospermae ve Gymnospermae bitkilerinin farkları, Kapalı Tohumlu Bitkilerin ülkemizde doğal olarak yetişen türler başta olmak üzere; ağaç ve çalıların habitus özellikleri, vejetatif ve generatif organları, yayılış alanları, ekolojik özellikleri, egzotik kapalı tohumlular, Cronquist yöntemine göre sınıflandırılmasını amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Angiospermae ve Gymnospermae bitkileri arasındaki farklılıklar; doğal ve egzotik kapalı tohumlu bitkilerin habitus özellikleri; vejetatif ve generatif organları, taksonların endüsrtriyel alanda ve peyzaj mimarlığı alanında kullanımları; ekolojik özellikleri; Cronquist yöntemine göre sınıflandırılma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
5
|