Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dendrometrinin tanımı, diğer bilim dalları ile ilişkileri
|
K1 Giriş bölümü okunmalıdır
|
2
|
Ölçüm hataları
|
K1 Giriş bölümü okunmalıdır
|
3
|
Odun çeşitleri ve standartları
|
K1 Odunların ölçümü bölümü okunmalıdır
|
4
|
Dönel cisimlerinin hacim formülleri
|
K1 30-41. sayfalar okunmalıdır
|
5
|
Uygulamada odunların hacimlendirilmesinde kullanılan formüller
|
K1 41-50. sayfalar okunmalıdır
|
6
|
Bir ağacın ölçümü (yaş, gövde çapı, göğüs yüzeyi, boyu)
|
K1 2. bölüm okunmalıdır
|
7
|
Orman ölçümünde kullanılan aletlerin tanıtımı ile tek ağaç ölçümü uygulaması
|
K1 2. bölüm okunmalıdır
|
8
|
Tek ağaçlarda hacim tahmini metotları #1
|
K1 sayfa 95-109 arası okunmalıdır
|
9
|
Tek ağaçlarda hacim tahmini metotları #2
|
K1 sayfa 95-109 arası okunmalıdır
|
10
|
Tek ve çift girişli ağaç hacim tablolarının düzenlenmesi ve denetimi
|
K1 sayfa 109-130 arası okunmalıdır
|
11
|
Meşcere Ölçümü (meşcere yaşı, orta çap, orta boy, göğüs yüzeyi vb.)
|
K1 4. bölüm okunmalıdır
|
12
|
Meşcere hacim tahmini yöntemleri
|
K1 4.5. bölüm okunmalıdır
|
13
|
Meşcere hacim artımı tahmini yöntemleri
|
K1 5. bölüm okunmalıdır
|
14
|
Envanter Yöntemleri
|
K1 3. Bölüm okunmalıdır
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Üyesi Muammer ŞENYURT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Kalıpsız, A. 1984.; Dendrometri, İ.Ü.Yayınları, No 1800, İstanbul
2. Fırat, F. 1973; Dendrometri, İ.Ü. Yayınları, No 1890, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
1. West, P.W. 2009; Tree and Forest Measurement, Springer, ISBN 978-3-540-95965-6, New York
2. Avery, T.E., Burkhart, H.E., 1994. Forest Measurements. McGraw-Hill Series in Forest Resources, 408p. New York.
3. Kalıpsız, A., 1981. İstatistik Yöntemler. İÜ Orman Fakültesi Yayın No 2837-294, 558s. İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Yuvarlak odun, tek ağaç ve meşcerelerin çeşitli özelliklerinin ölçümüne ilişkin tüm yöntemlerin hem kuramsal hem de uygulamalı olarak kavranılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Dendrometrinin tanımı, diğer bilim dalları ile ilişkileri
Ölçüm hataları
Odun çeşitleri ve standartları
Dönel cisimlerinin hacim formülleri
Uygulamada odunların hacimlendirilmesinde kullanılan formüller
Bir ağacın ölçümü (yaş, gövde çapı, göğüs yüzeyi, boyu)
Orman ölçümünde kullanılan aletlerin tanıtımı ile tek ağaç ölçümü uygulaması
Tek ağaçlarda hacim tahmini metotları
Tek ağaçlarda hacim tahmini metotları
Tek ve çift girişli ağaç hacim tablolarının düzenlenmesi ve denetimi
Meşcere Ölçümü (meşcere yaşı, orta çap, orta boy, göğüs yüzeyi vb.)
Meşcere hacim tahmini yöntemleri
Meşcere hacim artımı tahmini yöntemleri
Envanter Yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
3
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
2
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|