ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Koruma ve Yangın Yönetimi ORM302 BAHAR 2+2 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Orman yangınını, yangın tiplerini ve yangın davranışını kavrar.
    2-Orman yangınlarına karşı yapılması gerekenler ile yangınlarla mücadelede yapılması gerekenleri belirtir.
    3-Ormanlara canlı ve cansız faktörlerin yaptığı zararları açıklar.
    4-Otlatma, kaçak kesim gibi ormandan usulsüz faydalanmanın zararlarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orman Korumanın tanımı, görevleri ve diğer bilimlerle ilişkileri. K1
    2 Biyotik (canlı) zararlılar: İnsanların yaptığı zararlar. Orman yangınları K1
    3 Yangının tanımı. Yangın çeşitleri. Yangın ekolojisi. K1
    4 Zararın şiddetini etkileyen faktörler. K1
    5 Yangın davranışı. Yangın tehlike oranları ve renk sistemi K1
    6 Yangınlarla mücadele K1
    7 Koruyucu tedbirler K1
    8 Yangın emniyet yol ve şeritleri. Gözetleme kuleleri. K1
    9 Yangın organizasyonu. Yangınların söndürülmesinde yararlanılan yöntemler K1
    10 Yangınla mücadelede ulaşım ve haberleşme. Mücadele yöntemleri, araç ve ekipman K1
    11 Yangın sonrasında yapılması gereken işler K1
    12 Otlatma. Açmacılık. Kaçakçılık. Ortam kirlenmesi. Orman sınırlarının korunması K1
    13 Hayvanların yaptığı zararlar: Kuşlar ve Memeli hayvanlar. K1
    14 Bitkilerin yaptığı zararlar.İklim faktörleri ve toprak faktörlerinin zararları K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Yalçın KONDUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Şimşek, Z., Orman Koruma Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1. Çanakçıoğlu, H., 1981. Orman Koruması. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayını
    Dersin Amacı Öğrencilerin, biyotik ve abiyotik faktörlerin ormana ne şekilde zarar verebileceğini, orman yangınlarını ve bunlarla mücadele yöntemlerini öğrenmesi, otlatma, açmacılık gibi olumsuz faaliyetlerin orman alanlarına verdiği zararları öğrenmesi amaçlanmaktadır
    Dersin İçeriği Orman yangınları. Yangın ekolojisi. Yangınlarla mücadele. Ormanlara zarar veren biyotik ve abiyotik faktörler. Ormanlardan usulsüz yararlanma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 5
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 5
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster