ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Silvikültür Tekniği ORM306 BAHAR 2+2 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Meşcere ve meşcere parçaları kavramlarını açıklar.
    2-Meşcere kuruluş özelliklerini açıklar.
    3-Asli orman ağacı türlerinin silvikültürel özelliklerini değerlendirir.
    4-Yapay gençleştirme yöntemlerini uygular.
    5-Doğal gençleştirme yöntemlerini uygular.
    6-Verimliliği artırıcı işletme şekillerini uygular.
    7-Sürgün işletmelerini uygular.
    8-Korulu baltalık işletmesini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10177
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Silvikültür, silvikültür tekniği, meşcere ve meşcere parçaları, meşcere yaşı, meşcere gelişme çağları K3, B1, S 12-26
    2 Meşcerede tabakalılık, kapalılık, sıklık ve karışım K3, B1, S 27-45
    3 Orman ağaçlarının silvikültürel müdahaleler için önemli özellikleri, Toros sediri ve kızılçamın silvikültürel özellikleri K3, B6, S 191-209
    4 Karaçam, sarıçam ve Doğu ladininin silvikültürel özellikleri K3, B6, S 210-256
    5 Göknarlar, kayınlar ve meşelerin silvikültürel özellikleri K3, B6, S 257-322
    6 Günübirlik arazi-alan çalışması
    7 İşletme şekillerine genel bakış, büyük alan - zon tıraşlama işletmesi K1, B1, s 17-54
    8 Etek şeridi - şerit tıraşlama işletmesi, büyük alan - zon siper işletmesi K2, B2, S:107-122
    9 Etek şeridi - şerit siper işletmesi, siper altı dikim, saf grup işletmesi, etek şeridi grup işletmesi, kombine grup işletmesi K2, B2. S:123-149
    10 Ata grup işletmeleri, saf meşcerelerin grup işletmesi ile karışık meşcerelere dönüştürülmesi K1, B1, S 108-118
    11 Günübirlik arazi-alan çalışması
    12 Seçme işletmesi, baltalık işletmeleri, korulubaltalık işletmesi K2, B2, S:142-163
    13 Enerji ormancılığı K1, B4, S 329-351
    14 İki kesimli koru işletmesi, ihtiyat işletmesi K1, B3, S 151-160
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Figen ÇAKIR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş.Gör.Özlem MEŞE
    Kaynaklar K1: Genç, M. 2004. Silvikültür Tekniği, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:46, 357 s., Isparta. K2: Odabaşı, T., Çalışkan, A., Bozkuş, H.F. 2004. Silvikültür Tekniği (Silvikültür II), İ.Ü.Yayın No: 4459, O.F.Yayın No:475, 314 s., İstanbul. K3: Genç, M. 2012. Silvikültürün Temel esasları, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:44, 351 s., Isparta.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; meşcere ve meşcere parçalarını, kuruluş şekillerine göre meşcereleri ve asli orman ağacı türlerimizin silvikültürel özelliklerini, Türkiye ormanlarında kullanımı mümkün gençleştirme yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Doğal gençleştirme yöntemleri (kesim tekniği ve planlama, ekolojik koşulları, meşcere kuruluşu, uygulandığı meşcereler, iş düzeni, avantajları ve dezavantajları), Asli orman ağacı türlerimize ait saf ve karışık meşcerelerde doğal gençleştirme, Seçme işletmesi, İki kesimli koru işletmesi, İhtiyat işletmesi, Baltalık işletmeleri, Korulu baltalık işletmesi, Baden metotları ve devamlı orman.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 4
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 4
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster