ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tohum ve Fidanlık Tekniği ORM310 BAHAR 2+2 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1- Fidanlıkta toprak işleme ve ekim yastığı hazırlama konularını açıklar
    2-Tohum hayatiyet testleri yapar ve tohum sertifikası düzenler
    3-Orman ağacı tohumlarının saklanmasını açıklar, Tohum çimlenme engellerini giderme yöntemlerini açıklar
    4-Generatif ve Vejetatif fidan üretimini açıklar, Fidan tiplerini sıralar, Fidanlıklarda bakım ve koruma çalışmalarını açıklar
    5- Fidan sökümü, ambalajlama ve depolama konularını açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tohum ve Fidanlık Tekniğine giriş Ülkemizde Fidanlıkların ve Tohum Kaynaklarının Güncel Durumu K1 ve K2`te Giriş bölümleri okunmalıdır
    2 Fidanlığın tanımı ve çeşitleri, Fidanlık kuruluşunda dikkate alınması gereken hususlar K1 sayfa 3-21, K2 sayfa 201-203 okunmalıdır
    3 Fidanlık planlanması; Fidanlıklarda bölümleme, fidanlık tesisleri, Seralar K1 sayfa 22-36, K2 sayfa 204-212 okunmalıdır
    4 Günübirlik arazi-alan çalışması
    5 Tohumun yapısı ve biyolojisi, Tohum hasadı ve hasat sonrası işlemler K1 sayfa 36-52, K2 sayfa 92-110 okunmalıdır
    6 Tohumun Saklanması, Tohumun Kalitesi ve kontrolü K1 sayfa 52-61, K2 sayfa 110-118 okunmalıdır
    7 Tohumda çimlenme engeli ve giderilmesi K1 sayfa 61-66, K2 sayfa 121-127 okunmalıdır
    8 Günübirlik laboratuvar çalışması
    9 Fidan çeşitleri ve fidan üretim yöntemleri, Generatif (eşeyli) üretme, K1 sayfa 66-70, K2 sayfa 212-216 okunmalıdır
    10 Fidanlıkta toprak işleme ve yastık yapımı, Çıplak köklü fidan üretimi, Tüplü fidan üretimi K1 sayfa 71-80, K2 sayfa 217-228 ve 238-241 okunmalıdır
    11 Vejetatif (eşeysiz) üretme; Autovejetatif (çelikle) üretme, Hetero vejetatif (aşı ile) üretme K1 sayfa 81-99, K2 sayfa 242-254 okunmalıdır
    12 Günübirlik arazi-alan çalışması
    13 Şaşırtma ve Büyük boy fidan üretimi, Fidan kalitesi K1 sayfa 100-106 ve 117-119 K2 sayfa 229-237 okunmalıdır
    14 Fidanlıkta bakım ve koruma, Fidan hasadı K1 sayfa 107-1113 okunmalıdır
    Ön Koşul None
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bora İMAL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Alptekin, C. Ü., 2006. Fidanlık Tekniği Ders Notları, İ.Ü Orman Fakültesi 2- Boydak, M., Çalışkan, S., 2014, Ağaçlandırma, OGEM-VAK Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınları ile Mücadele Hizmetlerini Destekleme Vakfı Yayınları, Ankara, ISBN:978-975-93943-8-7.
    Yardımcı Kitap Ürgenç, İ. S. 1998. Ağaç ve Süs Bitkileri Fidanlık ve Yetiştirme Tekniği, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul. Gezer, A., Yücedağ, C., 2006. Orman Ağaçları Tohumları ve Tohumdan Fidan Yetiştirme Tekniği, S. D. Ü. Orman Fakültesi Yayınları, Isparta.
    Dersin Amacı Tohum ve fidan kaynakları, tohum hasadı ve saklanması, tohum çimlenme engelinin giderilmesi, fidanlık kuruluşu ve fidan üretimi hakkında temel bilgileri öğrenmek
    Dersin İçeriği Fidanlıkların güncel durumu, Fidanlık kuruluşu için gerekli koşullar, Fidanlık planlanması, Tohum biyolojisi, Tohum üretimi ve saklanması, Tohum hayatiyet testleri, Çimlenme engeli ve giderilmesi, Generatif ve Vejetatif fidan üretimi, Fidan kalitesi, Fidanlıklarda bakım ve koruma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 3
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 3
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster