ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Bakımı ORM407 GÜZ 2+2 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Asli ağaç türlerimizin saf ve karışık meşcerelerinde uygun bakımı müdahalelerini uygular.
    2-Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım müdahalelerini uygular.
    3-Orman bakımı müdahalelerinin ekolojik, ekonomik ve sosyal sonuçlarını yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   117
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,9 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Meşcere gelişme çağları, orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi K1 Giriş Sayfa 1-7
    2 Koru ormanı meşcerelerinde bakım önlemleri, K1 B1 Sayfa 7-10
    3 Gençlik ve kültür bakımı: tanımı ve amacı, gençlik ve kültür bakımı yöntemleri, gençlik ve kültür bakımı uygulamaları K1 B1 Sayfa 10-35
    4 Ağaç türlerine göre gençlik ve kültür bakımı uygulamaları K2 B2 Sayfa 31-48
    5 Sıklık bakımının tanımı ve amacı, sıklık bakımı uygulama esasları K1 B1 Sayfa 35-40
    6 Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı uygulamaları K2 B3 Sayfa 60-70
    7 Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı uygulamaları K2 B3 Sayfa 70-80
    8 Aralamanın tanımı ve amacı, aralama çalışmalarında kullanılan gövde sınıflamaları, aralama biçimleri K1 B1 Sayfa 44-69
    9 Aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve tekrarlanması, aralama damgaları, yapılış zamanı ve tekniği K1 B1 Sayfa 69-82
    10 Asli ağaç türlerimizin saf meşcerelerinde aralama uygulamaları K2 B4 Sayfa 113-129
    11 Asli ağaç türlerimizin karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları K2 B4 Sayfa 129-135
    12 Günübirlik arazi-alan çalışması
    13 Budama, ışıklandırma ve alt tesis K1 B1 Sayfa 137-155
    14 Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım K1 B2 Sayfa 169-182
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.üyesi Figen ÇAKIR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör.Dr. Özlem MEŞE
    Kaynaklar K1:Odabaşı, T., Çalışkan A., ve Bozkuş F., 2004. Orman Bakımı. İÜ Orman Fakültesi Yayın No: 474, İstanbul K2:Genç, M., 2007. Orman Bakımı. SDÜ Yayın No: 14, Isparta.
    Yardımcı Kitap YK1: Atay İ., 1989. Orman Bakımı. İÜ Orman Fakültesi Yayın No: 400, İstanbul YK2: Genç, M., 2006: Silvikültürel Uygulamalar. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayını, No. 68, Isparta.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; meşcere yapısı ve dinamikleri bağlamında orman bakımı yöntemlerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Meşcere gelişme çağları, Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi, Koru ormanı meşcerelerinde bakım önlemleri (gençlik ve kültür bakımının tanımı ve amacı, gençlik ve kültür bakımı yöntemleri, ağaç türlerine göre gençlik ve kültür bakımı uygulamaları, sıklık bakımı: tanımı ve amacı, ağaç türlerine göre sıklık bakımı uygulamaları, aralama, gövde sınıflamaları, aralama biçimleri ve çeşitleri, aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve tekrarlanması, aralama damgaları, yapılış zamanı ve tekniği, asli ağaç türlerimizin saf ve karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları, ışıklandırmanın tanımı ve amacı, uygulama esasları, uygulandığı meşcereler ve ağaç türleri, uygulama zamanı, müdahale yoğunluğu ve biçimi, alt tesisin tanımı ve amacı, uygulama esasları, uygulandığı meşcereler ve ağaç türleri, uygulama zamanı, plantasyon tekniği, budamanın tanımı ve amacı, budama çeşitleri ve budamanın uygulanışı), Baltalık ormanı meşcerelerinde bakım.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 3
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 3
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster