Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
2
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
3
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
4
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
5
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
6
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
7
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
8
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
9
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
10
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
11
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
12
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
13
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
14
|
Bitirme çalışması
|
K1: Tüm bölümler
K2: Tüm bölümler
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ceyhun GÖL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Prof. Dr. Ceyhun GÖL
|
Kaynaklar
|
K1: Bilimsel Araştırma yöntemleri. 2019. Prof. Dr. Şener Büyüköztürk, Doç. Dr. Ebru Kılıç Çakmak, Yrd. Doç. Dr. Özcan Erkan Akgün, Doç. Dr. Şirin Karadeniz, Dr. Funda Demirel, Pegem yayıncılık.
K2: Yeni Başlayanlar için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri. Dr. Enes Akyüz, 2017. ISBN: 9786053353201
Cilt / Sayfa Sayısı1 Cilt / 200 Sayfa
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin literatür araştırması yapmasını, literatür yardımıyla konuyla ilgili bir değerlendirmede bulunabilmesini, bir konuda araştırma yapabilmesini, elde edilen verileri analiz edebilmelerini ve sonuçları sınav jürisi huzurunda sunma ve savunmalarını sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Literatür araştırması, yayın hazırlama, bilimsel araştırma yöntemleri, proje hazırlama, uygulama, izleme ve değerlendirme, akademik sunum hazırlama, bilimsel makale hazırlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
3
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|