ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ağaçlandırma Tekniği ORM402 BAHAR 2+2 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ağaçlandırma faaliyetlerini planlar.
    2-Ağaçlandırma yöntemlerini açıklar, yetişme ortamına ve amaca uygun yöntem seçimini yapar.
    3-Uygun arazi hazırlığı ve toprak işleme çalışmalarını açıklar ve yürütür.
    4-Ekimle ve dikimle ağaçlandırma faaliyetlerini yürütür.
    5-Ağaçlandırmanın ekonomik, sosyal ve ekolojik katkılarını açıklar, Ağaçlandırılan sahalarda bakım ve koruma iş ve işlemlerini yürütür.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   121
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,03 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ağaçlandırmada genel kavramlar, Ağaçlandırmanın ulusal ormancılığımızdaki ve dünyadaki yeri ve önemi, K1 Giriş bölümü okunmalıdır
    2 Ağaçlandırmaların tarihsel gelişimi Amaçlarına göre ağaçlandırma türleri K1 sayfa 11-43 okunmalıdır
    3 Orman Ağaçları Islahı- Tohum kaynakları K1 sayfa 131-174 okunmalıdır
    4 Orman Ağaçları Islahı-Coğrafik varyasyon ve Orijin denemeleri) K1 sayfa 186-197 okunmalıdır
    5 Günübirlik arazi-alan çalışması
    6 Ağaçlandırmanın planlanması ve etüt çalışmaları K1 sayfa 255-267 okunmalıdır
    7 Ağaçlandırmalarda alan hazırlığı (diri örtü temizliği ve toprak işleme) K1 sayfa 273-345 okunmalıdır
    8 Günübirlik arazi-alan çalışması
    9 Ekim yoluyla ağaçlandırmanın genel esasları K1 sayfa 351-370 okunmalıdır
    10 Dikim yoluyla ağaçlandırmanın genel esasları K1 sayfa 375-405 okunmalıdır
    11 Ağaçlandırmada başarı tespiti K1 sayfa 636-640 okunmalıdır
    12 Ağaçlandırma sahalarında koruma ve bakım (gençlik ve sıklık bakımı, aralama) K1 sayfa 640-651 okunmalıdır
    13 Günübirlik arazi-alan çalışması K1 sayfa 653-658 okunmalıdır
    14 Ağaçlandırma Uygulama projeleri K1 sayfa 653-658 okunmalıdır
    Ön Koşul None
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bora İMAL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-Boydak, M., & Çalışkan, S. (2014). Ağaçlandırma. Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınları ile Mücadele Hizmetlerini Destekleme Vakfı (OGEM-VAK) Yayını, İstanbul. ISBN:978-975-93943-8-7. 2- Ürgenç, S. (1998). Ağaçlandırma Tekniği, İ. Ü Orman Fakültesi, Ġ. Ü Rektörlük Yayın, (3994).
    Yardımcı Kitap Dirik, H. (2008). Plantasyon (Bitkilendirme ve Dikim) Teknikleri. İÜ Orman Fakültesi Yayın, (490).
    Dersin Amacı Bu dersin amacı çeşitli amaçlarla yapılan ağaçlandırma faaliyetlerini planlama ve uygulama tekniklerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Temel kavramlar, Ağaçlandırmanın tarihçesi ve önemi, Ağaçlandırma faaliyetlerinin planlanması, Arazi hazırlığı ve toprak işleme yöntemleri, Ekim ve dikim yoluyla ağaçlandırma, Ağaçlandırmada koruma ve bakım, ağaçlandırmaların projelendirilmesi, arazi-alan çalışması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 3
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. 3
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 3
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster