ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mera Yönetimi ORM410 BAHAR 3+0 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mera ve mera yönetimini kavrar.
    2-Meralardan en yüksek faydalanmanın nasıl olacağını açıklar.
    3-Mera vejetasyonunu tanır.
    4-Meraların problemlerini öğrenir ve çözüm önerileri açıklar.
    5-Meraların planlamasını yapabilmeyi kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel mera terimleri, genel konular K1: Bölüm 1.1 ve 1.2 okunacaktır.
    2 Meraların iklim, arazi ve toprak özellikleri K1: Bölüm 5.1, 5.2, 5.3, ve 5.4 okunacaktır.
    3 Türkiye?de mera varlığı, yasal mevzuatlar, kullanım şekilleri, mera-çayır-yayla kavramları, sınıflandırılmaları K1: Bölüm 1.6 ve 1.7 okunacaktır.
    4 Mera amenajmanının teknik esasları K3: Bölüm 2 okunacaktır.
    5 Mera vejetasyonu büyüme gelişme ilişkileri K1: Bölüm 5.9-5.14 başlıkları okunacaktır.
    6 Otlanmaya karşı mera vejetasyonunun etkileri K1: Bölüm 5.9-5.14 başlıkları okunacaktır.
    7 Mera bitkileri ve Önemli mera bitkilerinin yer aldığı Buğdaygil ve Baklagil familyası yem bitkilerinin yapısal özellikleri. K1: Bölüm 3 okunacaktır.
    8 Mera vejetasyonu ölçme araçları K1: Bölüm 7.5, 7.6; Kaynak 6`dan Bölüm 1 ve 2 okunacaktır.
    9 Mera vejetasyonu ölçme ve değerlendirme yöntemleri K1: Bölüm 7.1, 7.2 ve 7.3; Kaynak 6`dan Bölüm 1 ve 2 okunacaktır.
    10 Mera durumunun saptanması, yararlanılabilir yem oranının saptanması K1: Bölüm 7.6, 7.7 okunacaktır.
    11 Mera alanlarında faydalanma planlarının yapılmasında temel ilkeler K1: Bölüm 2 okunacaktır.
    12 Mera ıslah çalışmalarında temel prensipler ve ıslah yöntemleri K3: Bölüm 2 okunacaktır.
    13 Otlatma planı yapılması ve mera yapıları K3: Bölüm 6 okunacaktır.
    14 Genel değerlendirme tartışma K3: Bölüm 6 okunacaktır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Semih EDİŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Altın, M., Gökkuş, A., Koç, A., 2011, Çayır ve Mera Yönetimi, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, ISBN 978-605-61805-1-4(1.c), Ankara (1. Cilt: Genel ilkeler, 2. Cilt Temel İlkeler) K2. Bakır, Ö., 1987. Çayır?Mera Amenajmanı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara. K3. Altın M. 1994, Çayır-Mera Amenajmanı, , Tekirdağ N. Kemal Üniv.Yayınları, no; 222, Tekirdağ K4. Altın M., Gökkuş A.; Koç. A., Çayır- Mera ıslahı, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Gnb Mdürlüğü yayınları. 2005. 5. Şengönül, K. 2010. Mera Amenajmanı, İÜ Orman Fakültesi, Havza Yönetimi Anabilim Dalı, Basılmamış Ders Notları, İstanbul. 6. Gökbulak, F. 2013, Meralarda Vejetasyon Analizi, Yazın Basın Yayın Matbaacılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap K5. Türkiyenin Çayır ve Mera Bitkileri . Editör Prof. Dr. Yunus Serim, T. Ve Köy. İşleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü yayınları. 2008. K6. Uluocak, N. 1979. Baklagiller, İÜ Orman Fakültesi Yay. No 358, İstanbul K7: Uluocak, N. 1979. Buğdaygiller, İÜ Orman Fakültesi Yay. No 278, İstanbul K8: Laidlaw A.S., 2011. Improved Grassland Management: New Edition
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Meraların ve mera kaynaklarının planlı, sürdürülebilir ve teknik esaslar çerçevesinde nasıl yönetilebileceği ve meralardan en yüksek faydalanmanın doğal kaynaklara zarar vermeden ne şekilde temin edileceğinin ortaya konulması amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Mera yönetimi, mera vejetasyonu, otlatma planları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. 5
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 1
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 1
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. 1
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 4
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 1
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 1
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster