ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Koruma ORM107 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre sorunlarını global boyutlarda tanır,
    2-Toprak-bitki ve su kaynaklarının korunmasına yönelik temel yaklaşımları kavrar,
    3-Havza bazında çevre sorunları ve çevre kirlenmesi sorunlarının çözümüne ilişkin düşünceler üretebilme yeteneğini kazanır.
    4-Küresel iklim değişikliği sorunlarını değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevrenin ve Havzanın Tanımı K1: B1 K2: B1, B2, B3
    2 Çevre Koruma Tarihsel Gelişimi K1: B1 K2: B1, B2, B3
    3 Çevre Kirliliği K1: B1 K2: B1, B2, B3
    4 Dünya ve Türkiyede Çevre Sorunları K1: B1, B2 K2: B1, B2, B3
    5 Havza Bazında Çevre Sorunları K1: B1, B2 K2: B1, B2, B3
    6 Çevre Özelliklerine Göre Çevre Kirliliği K1: B1, B2 K2: B1, B2, B3
    7 Kaynaklarına göre çevre kirliliği K1: B2, B3 K2: B1, B2, B3
    8 Kaynaklarına göre çevre kirliliği (devam) K1: B2, B3 K2: B1, B2, B3
    9 Kirlilik ve Kirleticiler K1: B2, B3, B3 K2: B11, B12, B13, B14
    10 Kirlilik ve Kirleticiler K1: B2, B3, B3 K2: B11, B12, B13, B14
    11 Hava Kirliliği K1: B2, B3, B3 K2: B11, B12, B13, B14
    12 Su Kirliliği K1: B2, B3, B3 K2: B11, B12, B13, B14
    13 Toprak Kirliliği K1: B2, B3, B3 K2: B11, B12, B13, B14
    14 Çevre Sorunlarına Çözüm Önerileri K1: B4, B5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Topbaş, M. T., Brohi, A. R., Karaman, M. R. 1998. Çevre Kirliliği, T. C. Çevre Bakanlığı Yayınları, Ankara. K2. Egemen, Ö. 2000. Çevre ve Su Kirliliği, Ege Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 42, İzmir. K3. Çepel, N., 2002. Ekolojik Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Tübitak Popüler Bilim Kitapları 180, ISBN:978-975-403-290-1, Ankara K4. Çepel, N., 2006. Ekoloji, Doğal Yaşam Dünyaları ve İnsan, Palme Yayınları Yayın No: 367, ISBN:975-8982-68-0, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Havza yönetimi programında lisansüstü eğitim alan öğrencilerin havzadaki doğal kaynakların yönetilmesi ve buna bağlı olarak su kaynaklarının geliştirilmesi yönünde yapacağı çalışmalarda çevre sorunlarının ve doğal ekosistemlerde meydana gelebilecek olumsuz değişmelerin farkında olmalarını sağlamaktır. Havzalarda çevre kirliliğinin nedenlerini, sonuçlarını ve çözüm önerilerini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. 4
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 3
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 3
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 2
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster