ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılık Tarihi ORM109 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ormancılık tarihinin kapsamı, önemi ve gereğini anlatır.
    2-Dünyada ormanlardan faydalanmanın ve ormancılığın gelişme safhaları kavrar.
    3-Anadolu ormanlarının tarihi- orman mülkiyetinin doğuşu ve gelişimi konularını kavrar.
    4-Ormancılıkta devlet işletmeciliği ve devletçilik girişimlerini anlatır.
    5-Ormancılık örgütünün tarihsel gelişimi konusunda bilgi sahibi olur değerlendirmeler yapar..
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2511212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511111
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011111
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ormancılık tarihine giriş, tarih bilimi K1 B1, K2 B1
    2 Ormancılık tarih ilişkisi K3 B1, K5 B1
    3 Ormancılık tarihinin gelişimi ve bir bilim olarak benimsenmesi K5 B2
    4 Ormancılık tarihinin kapsamı, önemi ve gereği K5 B3
    5 Dünyada ormanlardan faydalanmanın ve ormancılığın gelişme safhaları K5 B4
    6 Anadolu ormanlarının tarihi- orman mülkiyetinin doğuşu ve gelişimi K6 B1
    7 Geçmişten günümüze devlet ormanlarında köylülerin yararlanma hakları K4 B1
    8 Ormancılıkta devlet işletmeciliği ve devletçilik girişimleri K7 B1
    9 Orman koruma ve kadastro çalışmalarının tarihsel gelişimi K7 B2
    10 Ağaçlandırma çalışmalarının tarihsel gelişimi K8 B1
    11 Orman ürünleri endüstrisinin tarihsel gelişimi K2 B1
    12 Ormancılığımızda özelleştirme girişimleri K6 B4
    13 Ormancılık örgütünün tarihsel gelişimi K6 B5
    14 Ormancılık eğitim öğretiminin tarihçesi K7 B1, K9 B1, K10 B1
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Üstüner BİRBEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. ÖZDÖNMEZ, M., İSTANBULLU, T., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A., 1981. Atatürk Türkiye`sinde Ormancılık Politikasının Kaydettiği Gelişme. Doğumunun 100.Yılında Atatürk`e Armağan. İ.Ü. Orman Fakültesi Yayın No.2883/307, s.1-8. K2. EKİZOĞLU, A., 1993. Orman Ürünleri Endüstrisinde Özelleştirme. I. Ormancılık Şurası, Seri no.13, Yayın No.006, Cilt 3, s.449-456. K3. ÖZDÖNMEZ, M, EKİZOĞLU, A., 1993. Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri Ormancılığında Katkıları Olan Yabancı Uzmanlar. İ.Ü. Orman Fakültesi Dergisi, Seri B, Cilt 43, Sayı 3-4, s.57-68. K4. ÖZDÖNMEZ, M, EKİZOĞLU, A., 1994. Cumhuriyet Dönemi Ormancılığında Katkısı Olan Yabancı Uzmanlar. İ.Ü. Orman Fakültesi Dergisi, Seri B, Cilt 44, Sayı 1-2, s.13-28. K5. ÖZDÖNMEZ, M, EKİZOĞLU, A., 1998. Türkiye`de Orman Mülkiyetinin Gelişimi ve Güncel Sorunları. Doğu Karadeniz Bölgesinde Orman Mülkiyeti Sorunları Sempozyumu, 8-10 Ekim 1998, Trabzon. K6. ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A., 1998. Cumhuriyet Ormancılığındaki Dönüm Noktaları. Cumhuriyetimizin 75.Yılında Ormancılığımız Sempozyumu, 21-23 Ekim 1998, İstanbul, s.3-11. K7. ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A., 2002. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi İlk Kuşak Türk Öğretim Üyeleri (1933-1960) (2000). İ.Ü. Orman Fakültesi Dergisi B Serisi Cilt:50, Sayı:2, 2002. K8. AKESEN, A., EKİZOĞLU, A., 2005. Türkiye Ormancılık Politikasının Son Yarım Yüzyıllık Gelişimi. I. Çevre ve Ormancılık Şurası Tebliğler, 4. Cilt, Sayfa:1741, 22-24 Mart 2005, Antalya. K9. EKİZOĞLU, A., YILDIRIM, H.T., 2006. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi İkinci Kuşak Öğretim Üyeleri (1960-1980). İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Seri: B, Cilt: 56, Sayı:2. K10. EKİZOĞLU, A., YILDIRIM, H.T., 2007. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi?nin Üçüncü Kuşak Öğretim Üyeleri (1980-2006). İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Seri: B, Cilt: 57, Sayı:2.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı ormancılık tarihi, kapsamı ve önemi konularında bilgi vererek, ülkemizde ve ormancılık konusunda önde gelen ülkelerde ormancılık tarihini çeşitli boyutlarıyla değerlendirmektir.
    Dersin İçeriği Dünyada ve Türkiye`de ormancılık eğitimi ve örtüglenmesi, ormanların korunmasında geçmiş tecrübeler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 1
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. 5
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 4
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 1
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster