Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Dr. Gamze TUTTU, Araş. Gör. Simge ÇİZGEN TAN
|
Kaynaklar
|
K1. Akkemik, Ü. 2010. Ağaç Fizyolojisi Ders Notları, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, Orman Botaniği Anabilim Dalı. İstanbul
K2. Bozcuk, S. 1997. Bitki Fizyolojisi, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara.
K3. Akman, Y., Darıcı, C. 1998. Bitki Fizyolojisi, Kariyer Matbaacılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Odunsu bitkilerin, büyüme, gelişme ve yaşam faaliyetlerinin nasıl gerçekleştiği ve odunsu yapılarının nasıl oluştuğunun öğretilmesi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Ağaçların nasıl büyüme yaptıklarını, yıllık halka oluşumu, köklerin uzaması, dallanması ve kök sistemlerinin oluşumu, fotosentezin nasıl gerçekleştiği ve önemi, büyüme hormonlarının etkileri, yetişme ortamı koşullarının büyüme üzerinde ne gibi etkilere sahip olduğu, yaşam koşullarının, ağaçların odunları ve yapraklarında ne gibi morfolojik değişimlere ve adaptasyonlara sahip olduğu anlatılır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
4
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|