ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ağaç Fizyolojisi ORM106 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ağaçların nasıl uzama yaptıklarını açıklar.
    2-Yıllık halka oluşumunu açıklar.
    3-Köklerin uzaması, dallanması ve kök sistemlerinin oluşumunu tanımlar.
    4-Fotosentezin nasıl gerçekleştiğini ve önemini özetler.
    5-Büyüme hormonlarının etkilerini özetler.
    6-Yetişme ortamı koşullarının büyüme üzerinde ne gibi etkileri olduğunu analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011717
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel bilgiler ve odunsu bitkilerde generatif büyüme K1 B1
    2 Vejetatif büyüme K1 B2
    3 Büyüme Üzerine Yetişme Ortamı Koşullarının Etkisi K1 B3
    4 Doğal Budanma ve Dal Düşürme K1 B4
    5 Bitkisel Hormonlar K2 B1
    6 Hormonların Ağaç Büyümesi Üzerindeki Etkileri K2 B2
    7 Metabolizma Fizyolojisi, Suyun Alınması Ve İletimi K2 B3
    8 Suyun Dışarı Verilmesi, Transpirasyonn K2 B4
    9 Mineral Maddeler K3 B1
    10 Fotosentez ve Mekanizması K3 B2
    11 Enzimler ve İşlevi K3 B3
    12 Solunum Mekanizması K3 B4
    13 Karbonhidratlar K3 B5
    14 Floem İletimi K3 B6
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Dr. Gamze TUTTU, Araş. Gör. Simge ÇİZGEN TAN
    Kaynaklar K1. Akkemik, Ü. 2010. Ağaç Fizyolojisi Ders Notları, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, Orman Botaniği Anabilim Dalı. İstanbul K2. Bozcuk, S. 1997. Bitki Fizyolojisi, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. K3. Akman, Y., Darıcı, C. 1998. Bitki Fizyolojisi, Kariyer Matbaacılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Odunsu bitkilerin, büyüme, gelişme ve yaşam faaliyetlerinin nasıl gerçekleştiği ve odunsu yapılarının nasıl oluştuğunun öğretilmesi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Ağaçların nasıl büyüme yaptıklarını, yıllık halka oluşumu, köklerin uzaması, dallanması ve kök sistemlerinin oluşumu, fotosentezin nasıl gerçekleştiği ve önemi, büyüme hormonlarının etkileri, yetişme ortamı koşullarının büyüme üzerinde ne gibi etkilere sahip olduğu, yaşam koşullarının, ağaçların odunları ve yapraklarında ne gibi morfolojik değişimlere ve adaptasyonlara sahip olduğu anlatılır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 5
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster