ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılık Uygulamalarında Fotoğrafçılık Teknikleri ORM108 BAHAR 2+1 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fotoğraf ekipmanını etkin olarak kullanır.
    2-Fotoğraflama amacına uygun ekipman seçer.
    3-Ormancılık tekniklerine uygun, estetik fotoğrafla çeker
    4-Çektiği fotoğrafları düzenler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler30248
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ormancılık uygulamalarında fotoğraf ve fotoğrafçılığın önemi. Fotoğraf ve fotoğrafçılığın tarihi, fotoğraf makinelerinin gelişmesi. Dijital fotoğraf makinesi seçilmesinde dikkat edilmesi gereken başlıca noktalar K1, K2, K3`te Giriş bölümleri okunmalıdır.
    2 Objektifler: Genel bilgiler, Balık Gözü Objektifler, Geniş açı objektifler, Normal objektifler, Tele objektifler, Makro objektifler, Aynalı objektifler, Perspektif düzeltmeli objektifler, K1 Objektifler bölümü okunmalıdır
    3 Örtücü (Enstantane)?nün çalışma sistemi ve örtücü hızının fotoğrafa etkileri K1 Temel Ayarlar - Enstantane bölümü, K3 Objektifleri yaratıcı olarak kullanmak bölümü okunmalıdır
    4 Diyafram ve diyaframın görsel etkileri, f-stop kavramı. Odak uzaklığı ve görsel etkiler. ISO ve fotoğraf çekiminde etkileri K1 Temel Ayarlar - Diyafram bölümü, K3 Diyafram kullanımı bölümü okunmalıdır
    5 Kompozisyon: Altın (1/3) kural, Çerçeve kullanımı, Ufuk çizgisi kullanımı, Keskinlik, Basitlik, Çizgiler, Denge, Kesme, Yalınlık, Derinik, Perspektif K2 Fotoğrafta estetik yaklaşımlar ve kompozisyon bölümü okunmalıdır
    6 Çekim Süreci: Pozlandırma, Fotoğraf makinalarında pozlama modları, F-Stop değişimi, Enstantane-diyafram ilişkisi. Net alan derinliği kavramı. Net alan derinliğinin ayarlanması K2 Fotoğrafta estetik yaklaşımlar ve kompozisyon bölümü tekrar edilmelidir
    7 Işık. Işığın temel özellikleri. Işık kaynakları. Renk ısısı kavramı. Işık yönünün görsel etkileri. Işık ölçümü. Işık ölçer (Pozometre) cihazları. K1 Işık ve önemi, K3 Işığı kullanmak bölümü okunmalıdır
    8 Çekim modları: Otomatik mod, program modu, diyafram öncelikli mod, enstantane öncelikli mod, manuel mod. Fotoğraf makinesi üreticilerinin geliştirdiği kolay çekim modları K2 Pozlama konusu okunmalıdır
    9 Fotoğraf makinelerinde görüntü ölçüm sistemleri. Nokta ölçümü, merkez ağırlıklı ölçüm, ortalama ölçüm, kısmı ölçüm ve çok bölgeli ölçüm modları ve ölçüm sistemlerinin fotoğrafa etkileri. K2 Odak ve Netlik konusu okunmalıdır
    10 Filtreler: UV Filtre, Polarize filtre, ND Filtre, Degrade ND filtreler. Flaş. Flaşların çalışma sistemleri. Flaş kullanımı. Ön ve arka perde senkronizasyonları. Tripod. Tripod çeşitleri. Tripodların kullanım alanları ve amaçları, Şarj üniteleri, Baskı imkanları K3 Filtre kullanımı, K2 Yardımcı parçalar-filtreler konusu okunmalıdır
    11 Fotoğrafçılık teknikleri: Manzara, Portre, Gece çekimleri, Hızlı objeler, Yaban hayatı, Makro K2 Dijital fotoğrafta teknikler ve püfler konusu, K3 Değişik konuların fotoğrafını çekmek konusu okunmalıdır
    12 Fotoğrafların arşivlenmesi. Hafıza kartları ve yedekleme üniteleri. K2 Donanım konusu okunmalıdır
    13 Ormancılık uygulamalarında fotoğraf çekimi.
    14 Fotoğraf çekimi sırasında sık yapılan hatalar ile bunların bilgisayar ortamında düzeltilmesi. K2 Yazılım konusu okunmalıdır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr.Ziya ŞİMŞEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Anonim. 2013 Dijital Fotoğrafçılığa Merhaba. Kodlab. 66s 2. Bayar, Ö.M., Bayar, A., 2013. Dijital Fotoğrafçılık. Kodlab, 230s. 3. Langford, M., 1998. Yaratıcı Fotoğrafçılık. İnkılap Yayınevi, 233s.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Günümüzde hayatın her alanında olduğu gibi fotoğraf; ormancılıkta da çalışmaların belgelendirilmesinde önemli bir yere sahiptir. Fotoğraf ekipmanlarının tanınması ve fotoğraf tekniklerinin bilinmesi, görsel açıdan kaliteli, belgelenmesi istenilen olayı ve anı anlatan fotoğrafların çekilmesine yarar sağlamaktadır. Fotoğraf, bilimsel çalışmaların sunumu sırasında, başta böcekler, bitkiler ve diğer canlılar olmak üzere değişik olayları, daha iyi açıklayabilmektedir. Bu ders ile lisans öğrencilerin daha kaliteli fotoğraflar çekebilmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 2
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 1
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. 4
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 5
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. 4
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster