Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ormancılık uygulamalarında fotoğraf ve fotoğrafçılığın önemi. Fotoğraf ve fotoğrafçılığın tarihi, fotoğraf makinelerinin gelişmesi. Dijital fotoğraf makinesi seçilmesinde dikkat edilmesi gereken başlıca noktalar
|
K1, K2, K3`te Giriş bölümleri okunmalıdır.
|
2
|
Objektifler: Genel bilgiler, Balık Gözü Objektifler, Geniş açı objektifler, Normal objektifler, Tele objektifler, Makro objektifler, Aynalı objektifler, Perspektif düzeltmeli objektifler,
|
K1 Objektifler bölümü okunmalıdır
|
3
|
Örtücü (Enstantane)?nün çalışma sistemi ve örtücü hızının fotoğrafa etkileri
|
K1 Temel Ayarlar - Enstantane bölümü, K3 Objektifleri yaratıcı olarak kullanmak bölümü okunmalıdır
|
4
|
Diyafram ve diyaframın görsel etkileri, f-stop kavramı. Odak uzaklığı ve görsel etkiler. ISO ve fotoğraf çekiminde etkileri
|
K1 Temel Ayarlar - Diyafram bölümü, K3 Diyafram kullanımı bölümü okunmalıdır
|
5
|
Kompozisyon: Altın (1/3) kural, Çerçeve kullanımı, Ufuk çizgisi kullanımı, Keskinlik, Basitlik, Çizgiler, Denge, Kesme, Yalınlık, Derinik, Perspektif
|
K2 Fotoğrafta estetik yaklaşımlar ve kompozisyon bölümü okunmalıdır
|
6
|
Çekim Süreci: Pozlandırma, Fotoğraf makinalarında pozlama modları, F-Stop değişimi, Enstantane-diyafram ilişkisi. Net alan derinliği kavramı. Net alan derinliğinin ayarlanması
|
K2 Fotoğrafta estetik yaklaşımlar ve kompozisyon bölümü tekrar edilmelidir
|
7
|
Işık. Işığın temel özellikleri. Işık kaynakları. Renk ısısı kavramı. Işık yönünün görsel etkileri. Işık ölçümü. Işık ölçer (Pozometre) cihazları.
|
K1 Işık ve önemi, K3 Işığı kullanmak bölümü okunmalıdır
|
8
|
Çekim modları: Otomatik mod, program modu, diyafram öncelikli mod, enstantane öncelikli mod, manuel mod. Fotoğraf makinesi üreticilerinin geliştirdiği kolay çekim modları
|
K2 Pozlama konusu okunmalıdır
|
9
|
Fotoğraf makinelerinde görüntü ölçüm sistemleri. Nokta ölçümü, merkez ağırlıklı ölçüm, ortalama ölçüm, kısmı ölçüm ve çok bölgeli ölçüm modları ve ölçüm sistemlerinin fotoğrafa etkileri.
|
K2 Odak ve Netlik konusu okunmalıdır
|
10
|
Filtreler: UV Filtre, Polarize filtre, ND Filtre, Degrade ND filtreler. Flaş. Flaşların çalışma sistemleri. Flaş kullanımı. Ön ve arka perde senkronizasyonları. Tripod. Tripod çeşitleri. Tripodların kullanım alanları ve amaçları, Şarj üniteleri, Baskı imkanları
|
K3 Filtre kullanımı, K2 Yardımcı parçalar-filtreler konusu okunmalıdır
|
11
|
Fotoğrafçılık teknikleri: Manzara, Portre, Gece çekimleri, Hızlı objeler, Yaban hayatı, Makro
|
K2 Dijital fotoğrafta teknikler ve püfler konusu, K3 Değişik konuların fotoğrafını çekmek konusu okunmalıdır
|
12
|
Fotoğrafların arşivlenmesi. Hafıza kartları ve yedekleme üniteleri.
|
K2 Donanım konusu okunmalıdır
|
13
|
Ormancılık uygulamalarında fotoğraf çekimi.
|
|
14
|
Fotoğraf çekimi sırasında sık yapılan hatalar ile bunların bilgisayar ortamında düzeltilmesi.
|
K2 Yazılım konusu okunmalıdır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
1
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|