Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Halkla ilişkiler, tanımı, niteliği, ilkeleri ve tarihçesi
|
*ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-1; SYF 3-9)
*YAVUZ, C., 2006, Halkla İlişkiler, Detay Yayıncılık. (Bölüm-1; syf 1-5; 20-23)
*BUDAK, G. ve BUDAK, G. 1995, Halkla İlişkiler, Beta Yyım. (Bölüm-1, syf.5; Bölüm-3 syf69-73; Bölüm-6 syf.161-166)
|
2
|
İletişim, iletişim ilkeleri ve yöntemleri
|
BUDAK, G. ve BUDAK, G. 1995, Halkla İlişkiler, Beta Yyım. (Bölüm-1, syf.5; Bölüm-2 syf 54-56 )
|
3
|
Halkla ilişkilere benzer iletişim etkinlikler (reklam ve propaganda)
|
YAVUZ, C., 2006, Halkla İlişkiler, Detay Yayıncılık. (Bölüm-1; syf 6-14)
|
4
|
Halkla ilişkiler sürecinin evreleri
|
*YAVUZ, C., 2006, Halkla İlişkiler, Detay Yayıncılık. (Bölüm-1; syf 77-83)
*ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-1; SYF 16-17)
|
5
|
Hakla ilişkilerin tekniği
|
*ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-1; SYF 18-22)
YAVUZ, C., 2006, Halkla İlişkiler, Detay Yayıncılık. (Bölüm-3; syf 33-55)
|
6
|
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
|
YAVUZ, C., 2006, Halkla İlişkiler, Detay Yayıncılık. (Bölüm-6; syf 91-99)
|
7
|
Orman, ormancılık anlayışı ve gelişimi
|
ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-2; SYF 18-22)
|
8
|
Ormancılıkta halkla ilişkilerin gerekliliği ve rolü
|
ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-2; SYF 50)
|
9
|
Orman-toplum ilişkileri
|
ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-2; SYF 43-47)
|
10
|
Ormancılık Örgütünde Halkla İlişkiler Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi
|
ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-2; SYF 66-72)
|
11
|
Ormancılık Örgütünde Halkla İLişkiler Çalışmalarının Değerlendirilmesi
|
ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-2; SYF 74-75)
|
12
|
Orman Ürünleri Endüstrisinde Halkla İlişkiler
|
ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-2; SYF 81-83)
|
13
|
Ormancılıkta halkla ilişkiler etkinliklerinin arttırılması yolları
|
ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-2; SYF 77-80)
|
14
|
Ormancılık alanındaki halkla ilişkiler çalışmalarına ilişkin örnek olay irdelemesi
|
ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul. (BÖLÜM-2; SYF 83)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Emre ÜNAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
1. ÖZDÖNMEZ, M., AKESEN, A., EKİZOĞLU, A. 1999. Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4225. AB Ofset, İstanbul.
2.Yavuz, C. 2006. Halkla İlişkiler. Detay Yayıncılık.
3.Budak, G ve Budak, G. 1995, Halkla İlişkiler. Beta Yayım
|
Yardımcı Kitap
|
KAZANCI, M. 1997. Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler. Turhan Kitabevi, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar: 7, Ankara.
TENGİLİMOĞLU, D., ÖZTÜRK, Y. 2004. İşletmelerde Halkla İlişkiler. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
GÜRÜZ, D., GÜNERİ, F.B., KER, M., ÖZDEMİR YAYLACI, G., KARPAT, I. 1998. Halkla İlişkiler Yönetimi. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları No: 10. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
TORTOP, N. 1975. Kamu Kuruluşlarında Halkla İlişkiler. Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları No: 146. Sevinç Matbaası, Ankara.
TORTOP, N. 1993. Halkla İlişkiler. Yargı Yayınları: 18, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin halkla ilişkiler etkinliğini ve temel halkla ilişkiler tekniklerini tanımalarını sağlamak; ormancılık yönetiminde halkla ilişkilerin rolünü aktarmak ve nasıl kullanılacağını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Halkla ilişkilerin kalitesi ve tarihsel arka planı, halkla ilişkilere açık etkinlikler, halkla ilişkilerin aşamaları, halkla ilişkiler tekniği, halkla ilişkiler faaliyetlerinin organize edilmesi, halkla ilişkilerde etik ve sorumluluk, halkla ilişkilerle ilgili organizasyon, orman ve ormancılık tutumu, toplum ve orman ilişkisi, ormancılıkla halkla ilişkinin gerekliliği, önemi ve kapasitesi, ormancılık örgütlenmesinin tanımı, halkla ilişkilerin değerlendirilmesi ve ormancılığın etkinliğinin artırılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
3
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
5
|