Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pazarlamanın Tanımı ve Kapsamı, Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 3; SYF 97-113)
|
2
|
Pazarlama Çevresi, pazarlama karması, pazarlama yönetimi
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 4; SYF 97-113)
|
3
|
Tüketici Davranışı, tüketici davranışını etkileyen faktörler
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 3; SYF 118-123)
|
4
|
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 3; SYF 137-169)
|
5
|
Pazarlama Karar Değişkeni Olarak Mal, Mal Karması ve Ormancılık İşletmeleri
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 6; SYF 215-222)
|
6
|
Malların Sınıflandırılması ve Pazarlanma Özellikleri, Mal Hayat Seyri
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 6; SYF 226)
|
7
|
Mal politikaları, marka ve etiketleme
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 3; SYF 237)
|
8
|
Pazarlama Karar Değişkeni Olarak Fiyat, Fiyatlandırma Yöntemleri
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 7; SYF 273)
|
9
|
Fiyatlandırma stratejileri ve fiyatlandırma taktikleri
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 7; SYF 289)
|
10
|
Pazarlama Karar Değişkeni Olarak Dağıtım, Dağıtım Kanalı Kavramı Oluşturma İlkeleri, Dağıtım Politikası
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 8; SYF 295)
|
11
|
Fiziksel Dağıtım, fiziksel dağıtımın işlevleri, Ormancılık Sektöründe Fiziksel Dağıtım
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 8; SYF 318)
|
12
|
Pazarlama Karar Değişkeni Olarak Tutundurma, Tutundurma ve İletişim, Tutundurma Yöntemleri: Kişisel Satış, Satış süreci, Satış Yönetimi
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 9; SYF 335)
|
13
|
Orman Ürünleri Satış Zamanı: Önceden satış, sonradan satış, Satış Yöntemleri: açık artırmalı satışlar, açık eksiltmeli satışlar, kapalı zarf satışlar, tahsisli satışlar
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 9; SYF 344)
|
14
|
Reklam, Tanıtım ve Halkla İlişkiler, Satış Tutundurma, Ormancılık İşletmelerinde Tutundurma
|
İLTER, E., OK, K., 2012: Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (BÖLÜ 9; SYF361)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
5
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|