Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyolojik mücadelenin tanımı ve üstünlükleri.
|
Ders notları
|
2
|
Biyolojik mücadelede başlangıç süreci. Biyolojik mücadelenin avantajları.
|
Ders notları
|
3
|
Zararlı ve doğal düşman ilişkileri.
|
Ders notları
|
4
|
Doğal düşmanlarda aranan özellikler ve doğal düşmanların etkinliği
|
Ders notları
|
5
|
Biyolojik savaş yöntem ve uygulamaları
|
Ders notları
|
6
|
Predatör (avcı) olarak yaşayan böcek familyaları
|
Ders notları
|
7
|
Predatör (avcı) olarak yaşayan böcek familyaları
|
Ders notları
|
8
|
Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları: Diptera
|
Ders notları
|
9
|
Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları: Hymenoptera (1. kısım)
|
Ders notları
|
10
|
Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları: Hymenoptera (2. kısım)
|
Ders notları
|
11
|
Mikroorganizmalar: funguslar, bakteriler
|
Ders notları
|
12
|
Mikroorganizmalar: virüsler, rickettsialar
|
Ders notları
|
13
|
Mikroorganizmalar: protozoalar, nematodlar
|
Ders notları
|
14
|
Ülkemizde biyolojik mücadele çalışmaları
|
Ders notları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
3
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|