ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mera Ekolojisi ORM222 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye?deki yarı kurak alanları ve bitki örtüsünü tanır,
    2-Mera ekosistemlerini oluşturan faktörleri ve karşılıklı etkileşimini yorumlar.
    3-Bir doğal kaynak olarak meralardan faydalanma ve devamlılık prensibini ortaya koyar.
    4-Bir meranın durumunu ortaya koyar.
    5-Faydalanma ve ıslah çalışmalarına yönelik temel kriterleri belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler25188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kuraklık olgusu, kurak sahalar ve doğal mera kavramı
    2 Ülkemizde orman- mera ilişkileri Mera ekositemlerinin bileşenleri
    3 Doğal meralarda toprak özellikleri
    4 Doğal meralarda bitki örtüsü ve özellikleri
    5 Mera ekolojisi ve Amenajmanı ile ilgili terminoloji
    6 Ülkemizde hayvancılık
    7 Meraların ekonomik değeri
    8 Vejetasyon analizi
    9 Yem değeri olarak otsu ve odunsu mera vejetasyonu
    10 Buğdaygil ve Baklagil yem bitkileri
    11 Mera ekosistemlerinde otlatmanın etkileri
    12 Çayır alanları ve çayır alanlarından faydalanma
    13 Mera ekosistemlerinde faydalanma ve ıslaha yönelik analizler
    14 Meralarda ekosistem yönetimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş.Gör. Dr. Semih EDİŞ, Araş.Gör. M. Said ÖZÇELİK
    Kaynaklar Altın, M., Gökkuş, A., Koç, A., 2011, Çayır ve Mera Yönetimi, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, ISBN 978-605-61805-1-4(1.c), Ankara (1. Cilt: Genel ilkeler, 2. Cilt Temel İlkeler) Bakır, Ö., 1987. Çayır?Mera Amenajmanı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara. Altın M. 1994, Çayır-Mera Amenajmanı, , Tekirdağ N. Kemal Üniv.Yayınları, no; 222, Tekirdağ
    Yardımcı Kitap 1. M.Altın; A.Gökkuş; Ali Koç. Çayır- Mera ıslahı, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Gnb Md.lüğü yayınları. 2005. 2. Türkiyenin Çayır ve Mera Bitkileri . Editör Prof. Dr. Yunus Serim, T. Ve Köy. İşleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Md. lüğü yayınları. 2008. 3. Akman,Y., Ketenoğlu, O., Kurt, F., Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları, ISBN 978-605-4414-47-5, Palme Yayıncılık, Ankara 4. Yaltırık, F., Efe, A., Otsu Bitkiler Sistematiği, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi, İ.Ü. Yayın no: 3940, O.F. Yayın no: 10, ISBN 975-404-437-6, İstanbul
    Dersin Amacı Bu derste amaç, Türkiye?nin yaklaşık üçte birinin yarı-kurak bölge koşullarının özelliklerini taşıması nedeniyle orman kaynakları kadar önemli bir doğal kaynak olan meraların ve orman içi meraların tanınması, orman mera ilişkilerinin bilinmesi, step-orman birlikteliğinin ortaya konması ve orman mühendisinin mera alanlarında yapılacak uygulamalarda temel ekolojik prensipleri yorumlayacak bilgiler ile donatılmasıdır
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. 5
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster