ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Envanteri ORM315 GÜZ 3+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ormancılıkta envanter konusunda temel kavramları açıklar,
    2-Ulusal orman envanterini özetler,
    3-Ağaç serveti envanterini ve arazi uygulamalarını yapar,
    4-Klasik yöntemler yanında farklı orman envanteri yöntemlerini kavrar,
    5-Çeşitli ormancılık uygulamalarında en uygun orman envanter yöntemini tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orman envanteri kavramı ve ormancılıkta önemi ile uygulamaları
    2 Orman Envanteri Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Tarihsel Gelişimi
    3 Orman işletmesinin Aktüel Durumunun Envanteri
    4 Örnekleme Birimleri, Örnek Alan Şekli, Örnek Alan Büyüklüğü
    5 Ormancılıkta Basit Rastgele Örnekleme
    6 Nokta Örneklemesi, Temel İlkeler, Göğüs Yüzeyi Faktörü Seçimi, Nokta Örneklemesinin Etkinliği
    7 Nokta Örneklemesi, Temel İlkeler, Göğüs Yüzeyi Faktörü Seçimi, Nokta Örneklemesinin Etkinliği
    8 Ormancılıkta Tabakalı Örnekleme, Örneklerin Dağıtılmasında Kullanılan Yöntemler
    9 Ormancılıkta Küme Örneklemesi
    10 Liste Örneklemesi
    11 3P Örneklemesi
    12 Sistematik Örnekleme
    13 Orman Envanteri Arazi Uygulaması
    14 Ulusal Orman Envanteri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İlker ERCANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar 1-A. Kangas, M. Maltamo, 2006, Forest Inventory: Methodology and Applications, Springer, The Netherlands 2. Loetsch F., Zöhrer, F; Haller, K. E. (1973) Forestry inventory, Vol:2. BLV Verlgsgesellschaft, München. 3. Kalıpsız, A., 1981. İstatistik Metotlar, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayın No:294. 4. Kalıpsız, A., 1993. Dendrometri, (İkinci Baskı), İ.Ü.Orman Fak. Yayın No:3793/426, İstanbul, 407 s.
    Yardımcı Kitap 1. Eler, Ü., 2005. Ulusal Orman Envanteri Kavramının Türkiye Ormancılığına Girişi ve Gelişimi, Türkiye Ulusal Orman Envanteri Sempozyumu Bildirileri Kitabı, ?.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, O.F. Yayın No: 485, 27-35.
    Dersin Amacı Ormancılıkta Envanter kavramı, Ulusal orman Envanteri, Ormanların aktüel durumun envanteri, Ağaç serveti envanteri, Örnekleme yöntemleri (basit rasgele, sistematik, tabakalı, küme, iki aşamalı ve nokta örnekleme yöntemleri) ve Ormancılıkta uygulamaları
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 5
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 4
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster