Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki yaşamının çeşitliliği, biyolojik çeşitlilik seviyeleri ve bazı temel kavramlar
|
|
2
|
Orman ve biyoçeşitlilik
|
|
3
|
Orman biyolojik çeşitliliğinin fazla bilinmeyen yönleri: Mantarlar ve Likenler
|
|
4
|
Orman biyolojik çeşitliliğinin fazla bilinmeyen yönleri: Karayosunları ve ciğerotları
|
|
5
|
Küresel ölçekte bitkisel biyoçeşitlilik
|
|
6
|
Türkiye?de bitkisel biyoçeşitlilik
|
|
7
|
Flora bölgeleri ve vejetasyon tiplerine göre bitkisel biyoçeşitlilik
|
|
8
|
Anadolu çaprazı ve bitki çeşitliliği
|
|
9
|
Türkiye?nin doğa korumada öncelikli alanları
|
|
10
|
Türkiye?nin Önemli Bitki Alanları hakkında kısa bilgi
|
|
11
|
Doğa koruma ve sürdürülebilir kullanım konusundaki bazı uluslar arası sözleşmeler
|
|
12
|
Bitkisel biyoçeşitliliğin izlenmesi
|
|
13
|
Bitkisel biyoçeşitliliğin korunması, planlamadaki yeri ve önemi
|
|
14
|
Bitki toplamada halkın bilinçlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Dr. Gamze ERTUĞRUL, Araş. Gör. Simge ÇİZGEN
|
Kaynaklar
|
1. Gibson, J.P., Gibson, T.R. 2007. Plant Diversity, Infobase Publishing, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Ülgen, H., Zeydanlı, U., ed. 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik. Doğa Koruma Merkezi, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Biyolojik çeşitliliğinin temel kavramları, bitkisel biyoçeşitliliğin belirlenmesi ve buna ilişkin gerekli verilerin toplanarak ormancılık uygulamalarında kullanma stratejilerinin belirlenmesi, biyoçeşitliliğin izlenmesi, korunması ve geliştirilmesine yönelik bilgiler.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
4
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|