ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitkisel Biyoçeşitlilik ORM321 GÜZ 2+1 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitkisel biyoçeşitliliği özetler.
    2-Bitkisel çeşitlilik ile çevresel faktörler arasındaki ilişkileri belirler ve yorumlar.
    3-Bitkisel biyoçeşitliliğinin korunması ve geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirir,
    4-Bitkisel biyoçeşitliliğin orman amenajman planlarına yansıtılması konusunda çeşitli fikirler geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki yaşamının çeşitliliği, biyolojik çeşitlilik seviyeleri ve bazı temel kavramlar
    2 Orman ve biyoçeşitlilik
    3 Orman biyolojik çeşitliliğinin fazla bilinmeyen yönleri: Mantarlar ve Likenler
    4 Orman biyolojik çeşitliliğinin fazla bilinmeyen yönleri: Karayosunları ve ciğerotları
    5 Küresel ölçekte bitkisel biyoçeşitlilik
    6 Türkiye?de bitkisel biyoçeşitlilik
    7 Flora bölgeleri ve vejetasyon tiplerine göre bitkisel biyoçeşitlilik
    8 Anadolu çaprazı ve bitki çeşitliliği
    9 Türkiye?nin doğa korumada öncelikli alanları
    10 Türkiye?nin Önemli Bitki Alanları hakkında kısa bilgi
    11 Doğa koruma ve sürdürülebilir kullanım konusundaki bazı uluslar arası sözleşmeler
    12 Bitkisel biyoçeşitliliğin izlenmesi
    13 Bitkisel biyoçeşitliliğin korunması, planlamadaki yeri ve önemi
    14 Bitki toplamada halkın bilinçlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serhat URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Gamze ERTUĞRUL, Araş. Gör. Simge ÇİZGEN
    Kaynaklar 1. Gibson, J.P., Gibson, T.R. 2007. Plant Diversity, Infobase Publishing, New York.
    Yardımcı Kitap 1. Ülgen, H., Zeydanlı, U., ed. 2008. Orman ve Biyolojik Çeşitlilik. Doğa Koruma Merkezi, Ankara
    Dersin Amacı Biyolojik çeşitliliğinin temel kavramları, bitkisel biyoçeşitliliğin belirlenmesi ve buna ilişkin gerekli verilerin toplanarak ormancılık uygulamalarında kullanma stratejilerinin belirlenmesi, biyoçeşitliliğin izlenmesi, korunması ve geliştirilmesine yönelik bilgiler.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 4
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 5
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster