Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yeşil Ekonomiye giriş: gerekçe, kavramlar ve ilkeler-I
|
Ders notları okunacak
|
2
|
Yeşil Ekonomiye giriş: gerekçe, kavramlar ve ilkeler-II
|
Ders notları okunacak
|
3
|
Yeşil Ekonominin gelişmesi için uygun koşullar-I
|
Ders notları okunacak
|
4
|
Yeşil Ekonominin gelişmesi için uygun koşullar-II
|
Ders notları okunacak
|
5
|
Yeşil Ekonomi: Sektör ve Stratejiler-I
|
Ders notları okunacak
|
6
|
Yeşil Ekonomi: Sektör ve Stratejiler-II
|
Ders kitabında ilgili bölüm okunacak
|
7
|
Yeşil Ekonomi: Sektör ve Stratejiler-III
|
Ders notları okunacak
|
8
|
Yeşil Ekonomi: Sektör ve Stratejiler-IV
|
Ders notları okunacak
|
9
|
Yeşil Ekonomi: Sektör ve Stratejiler-V
|
Ders notları okunacak
|
10
|
Yeşil Ekonominin sürdürülebilir kalkınmaya etkisi-I
|
Ders notları okunacak
|
11
|
Yeşil Ekonominin sürdürülebilir kalkınmaya etkisi-II
|
Ders notları okunacak
|
12
|
Yoksullukla mücadelede yeşil ekonominin rolü ve önemi-I
|
Ders notları okunacak
|
13
|
Yoksullukla mücadelede yeşil ekonominin rolü ve önemi-II
|
Ders notları okunacak
|
14
|
Başarılı yeşil ekonomi uygulamaları
|
Ders notları okunacak
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Sezgin ÖZDEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
A guidebook to the Green Economy Issue 1: Green Economy, Green Growth, and Low-Carbon Development - history, definitions and a guide to recent publications, UN-DESA
|
Yardımcı Kitap
|
2- Natural Capitalism: Creating the Next Industrial Revolution by Paul Hawken
3- The Ecology of Commerce: A Declaration of Sustainability by Paul Hawken
4- http://www.unep.org/greeneconomy/AboutGEI/FrequentlyAskedQuestions/tabid/29786/language/en-US/Default.aspx
5- http://www.dualcitizeninc.com/ggei2011.pdf
|
Dersin Amacı
|
Yeşil ekonomiye ilişkin temel kavram ve yaklaşımları tanıtmak, bu konudaki ulusal ve uluslararası zorluk ve fırsatları kavratmak, yeşil ekonomi kavramını ekonomik gerçeklikler, politikalar ve bireysel ölçekte uygulayabilme becerisi kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Yeşil ekonomiye ilişkin temel kavram ve yaklaşımları , bu konudaki ulusal ve uluslararası zorluk ve fırsatlar , yeşil ekonomi kavramını ekonomik gerçeklikler, politikalar ve bireysel ölçekte uygulayabilme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
1
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
1
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
1
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
1
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
5
|