Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orman ekosistemlerinde böceklerin etkisi
|
K1
|
2
|
Ormanlar ve zararlı yönetimi. Doğal ve işletilen ormanlarda hastalık ve zararlılar.
|
K1
|
3
|
Orman ekosistemlerinde böceklerin örneklenmesi örnekleme. Böcek popülasyonlarının gelişmesi ve etkileyen faktörler
|
K1
|
4
|
Ekonomik zarar düzeyi, Zararlı populasyon dinamiği.
|
K1
|
5
|
Karantina ve karantina önlemleri
|
K1
|
6
|
Böcek biyolojisi ve bitki fenolojisi arasındaki ilişkiler.
|
K1
|
7
|
Hastalık ve zararlıların ortaya çıkmasında ve epidemi seyrinde silvikültürün rolü
|
K1
|
8
|
Orman yangınlarının böcek ve hastalıklarla ilişkileri
|
K1
|
9
|
Hastalık ve böcek saldırılarına direnç. Kültürel önlemler ve tuzak ağaçları
|
K1
|
10
|
Kimyasal mücadele.
|
K1
|
11
|
Biyolojik mücadele.
|
K1
|
12
|
Mikrobiyal etmenler kullanılarak zararlı ve hastalıklara karşı mücadele.
|
K1
|
13
|
Biyoteknik mücadele yöntemleri.
|
K1
|
14
|
Entegre Zararlı Yönetimi Kavramı ve uygulamaları
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Şimşek, Z., Orman Zararlılarının Yönetimi Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Öncüer, C., 1997. Tarımsal Zararlılarla Biyolojik Savaş. Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Yayını, Aydın, 93s.
YK2. Serez, M., Zümreoğlu, A., 2001. Tarım ve Orman Zararlılarına Karşı Biyoteknik Yöntemler. Dilek Ofset, 108s.
YK3. Önder, F., 2004. Bitki Zararlılarının Ekolojisi ve Epidemiyolojisi. META Basım Matbaacılık, İzmir, 81s.
|
Dersin Amacı
|
Hedeflenen orman zararlılarının yönetimi için stratejik bir plan geliştirmek. Yaygın olarak kullanılan zararlı böcek yönetimi örneklerinde uygulanan çevresel olarak güvenli ve ekolojik olarak sağlıklı, dengeli bir yapı oluşturmak. Entegre Zararlı Yönetimindeki başlıca yöntemlerin kuram ve uygulamalarının değerlendirmesini sağlamak. Entegre Mücadele uygulamasında zararlı ekolojisi ile orman ekolojisi ve yönetimi konusunu birlikte bir bütün olarak ele almak.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
2
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|