ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Diri Örtü ORM316 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitki teşhis terminolojisini ve teşhis anahtarlarını açıklar.
    2-Orman diri örtü elemanı bitki taksonlarını teşhis eder.
    3-Orman diri örtü elemanı bitki taksonlarının yayılış alanlarını açıklar.
    4-Diri örtü elemanlarının odun ve odun dışı bitkisel ürünlerini ve bunların genel kullanım alanlarını açıklar.
    5-Diri örtü elemanlarıyla mücadele metotlarını belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 10818
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Diri Örtü elemanları, Ormancılıktaki Yeri ve Önemi Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    2 Ormanın ekosistemi ile ilgili temel kavramlar Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    3 Diri Örtünün Zararları Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    4 Diri Örtünün Yararları Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    5 Türkiye ormanlarında diri örtü oluşturan taksonlara giriş Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    6 Pteridophyta Bölümüne ait Diri Örtü Taksonları Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    7 Spermatophyta Bölümünün genel özellikleri, Gymnospermae Altbölümü; Cupressaceae Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    8 Lauraceae ve Berberidaceae, Moraceae, Fagaceae ve Betulaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    9 Styracaceae, Rosaceae, Guttiferae, Cistaceae ve Ericaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    10 Leguminosae,Thymelaeaceae, Myrtaceae, Cornaceae, Santalaceae, Celastraceae ve Aquifoliaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    11 Buxaceae, Euphorbiaceae, Rhamnaceae, Staphyleaceae ve Anacardiaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    12 Apocynaceae, Verbenaceae, Labiatae, Oleaceae, Caprifoliaceae ve Liliaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    13 Tırmanıcı Diri Örtü taksonları (Lyanlar) Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    14 Diri örtü taksonlarına ilişkin bazı herbaryum örnekleri ve görsel sunumla bitki örneklerinin tanıtılması, örnek tanıma sınavı Öğrenciler sınıfa gelmeden önce ders kitabındaki ilgili bölümleri okumalı, önceki bölümleri tekrar incelemeli ve o bölümle ilgili internet kaynaklarını araştırmalıdır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gamze TUTTU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Anşin, R., Terzioğlu, S. 2001; Diri Örtü Ders Notları, KTÜ Orman Fakültesi, Ders Notları, Yayın No: 65, Trabzon
    Yardımcı Kitap Anşin, R. ve Özkan, Z. C. 2006; Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, K.T.Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3.Baskı, Trabzon, 450 s.
    Dersin Amacı Türkiye orman alanlarında rastlanan, doğal veya yapay gençleştirmede çoğunluğu mücadele gerektiren ve kimilerinde korunması gerekli olan diri örtü elemanlarının tanıtımı, bu taksonların sınıflandırılması, (eğreltiler, odunsu ve kimi otsu bitkiler ile tırmanıcı bitkiler), diri örtü elemanlarının olduğu orman tipleri, yayıldıkları yükseltiler ve ülkemizdeki genel yayılış alanları
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster