ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Diri Örtü ORM316 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitki teşhis terminolojisini ve teşhis anahtarlarını açıklar.
    2-Orman diri örtü elemanı bitki taksonlarını teşhis eder.
    3-Orman diri örtü elemanı bitki taksonlarının yayılış alanlarını açıklar.
    4-Diri örtü elemanlarının odun ve odun dışı bitkisel ürünlerini ve bunların genel kullanım alanlarını açıklar.
    5-Diri örtü elemanlarıyla mücadele metotlarını belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 10818
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Diri Örtü elemanları, Ormancılıktaki Yeri ve Önemi
    2 Ormanın ekosistemi ile ilgili temel kavramlar
    3 Diri Örtünün Zararları
    4 Diri Örtünün Yararları
    5 Türkiye ormanlarında diri örtü oluşturan taksonlara giriş
    6 Pteridophyta Bölümüne ait Diri Örtü Taksonları
    7 Spermatophyta Bölümünün genel özellikleri, Gymnospermae Altbölümü; Cupressaceae
    8 Lauraceae ve Berberidaceae, Moraceae, Fagaceae ve Betulaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
    9 Styracaceae, Rosaceae, Guttiferae, Cistaceae ve Ericaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
    10 Leguminosae,Thymelaeaceae, Myrtaceae, Cornaceae, Santalaceae, Celastraceae ve Aquifoliaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
    11 Buxaceae, Euphorbiaceae, Rhamnaceae, Staphyleaceae ve Anacardiaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
    12 Apocynaceae, Verbenaceae, Labiatae, Oleaceae, Caprifoliaceae ve Liliaceae familyalarına ait Diri Örtü Taksonları
    13 Tırmanıcı Diri Örtü taksonları (Lyanlar)
    14 Diri örtü taksonlarına ilişkin bazı herbaryum örnekleri ve görsel sunumla bitki örneklerinin tanıtılması, örnek tanıma sınavı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serhat URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Dr. Gamze ERTUĞRUL, Araş. Gör. Simge ÇİZGEN
    Kaynaklar Anşin, R., Terzioğlu, S. 2001; Diri Örtü Ders Notları, KTÜ Orman Fakültesi, Ders Notları, Yayın No: 65, Trabzon
    Yardımcı Kitap Anşin, R. ve Özkan, Z. C. 2006; Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, K.T.Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3.Baskı, Trabzon, 450 s.
    Dersin Amacı Türkiye orman alanlarında rastlanan, doğal veya yapay gençleştirmede çoğunluğu mücadele gerektiren ve kimilerinde korunması gerekli olan diri örtü elemanlarının tanıtımı, bu taksonların sınıflandırılması, (eğreltiler, odunsu ve kimi otsu bitkiler ile tırmanıcı bitkiler), diri örtü elemanlarının olduğu orman tipleri, yayıldıkları yükseltiler ve ülkemizdeki genel yayılış alanları
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster