Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Balık morfolojisi ve anatomisi: Morfoloji, deri ve iskelet yapısı
|
|
2
|
Balık morfolojisi ve anatomisi: Kas, sindirim ve solunum sistemleri
|
|
3
|
Balık morfolojisi ve anatomisi: Dolaşım, boşaltım ve üreme
|
|
4
|
Balık morfolojisi ve anatomisi: Sinir sistemi, endokrin sistem ve duyu organları
|
|
5
|
Tatlı su ekolojisi: Yaşama ortamı ve geliştirilmesi, ekolojik sınıflandırma
|
|
6
|
Su kaynakları, göller ve akarsular
|
|
7
|
Balıklarda beslenme #1
|
|
8
|
Balıklarda beslenme #2
|
|
9
|
Balıklarda sınıflandırma, Türkiye?deki tatlı su balıkları
|
|
10
|
Alabalık ve sazanların üretimi, Akarsu ve göllerde tatlı su balığı üretimi
|
|
11
|
İnsan faaliyetleri ve orman içi suların düzenlenmesi
|
|
12
|
Doğal su kaynaklarına dayalı yapay tesislerde tatlı su balığı üretimi
|
|
13
|
Balıkların düşmanları ve balık hastalıkları
|
|
14
|
Alabalık ve Sazan yetiştiriciliği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Orman İçi Su Ürünleri Ders Notları. Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Yardımcı Kitap
|
Selmi, E., Öymen, T., 1985. Ormaniçi Su Ürünleri, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayını
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, tatlı su balıklarının genel anatomik ve morfolojik özelliklerini, tatlı su ekolojisini, balık yetiştirme havuzlarının planlanması ve kurulmasını öğrenmeleri, balık hastalıklarını ve tedavi yöntemlerini, ve üretilen ürünün pazarlanmasına yönelik bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
3
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
3
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
2
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|