Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Karayosunlarına giriş
|
|
2
|
Karayosunlarının terminolojisi
|
|
3
|
Karayosunlarının terminolojisi
|
|
4
|
Karayosunlarının ekolojisi
|
|
5
|
Karayosunlarının ekolojisi
|
|
6
|
Pleurokarp ve akrokarp karayosunları arasındaki farklar
|
|
7
|
Karayosunlarının kullanım alanları
|
|
8
|
Bahçe tasarımı için karayosunlarının tercih edilme sebepleri, avantaj ve dezavantajları
|
|
9
|
Karayosunu bahçe tasarımın yapılacağı alanın hazırlanması
|
|
10
|
Karayosunlarının toplanması, taşınması ve muhafazası
|
|
11
|
Özel Karayosunu bahçesinin kurulması
|
|
12
|
Japon karayosunu bahçe tasarımları
|
|
13
|
Dekoratif ve sanatsal amaçlı karayosunlarının kullanımı
|
|
14
|
Karayosunu bahçelerinin bakımı
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
4
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|