ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Karayosunu Bahçe Tasarımı ORM322 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Akrokarp ve Pleurokarp karayosunlarını ayırt eder.
    2-Karayosunlarının ekolojilerini kavrar.
    3-Dekoratif amaçlı karayosunlarını kullanır.
    4-Japon karayosunu bahçelerini tasarlar.
    5-Özel karayosunu bahçesi tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Karayosunlarına giriş
    2 Karayosunlarının terminolojisi
    3 Karayosunlarının terminolojisi
    4 Karayosunlarının ekolojisi
    5 Karayosunlarının ekolojisi
    6 Pleurokarp ve akrokarp karayosunları arasındaki farklar
    7 Karayosunlarının kullanım alanları
    8 Bahçe tasarımı için karayosunlarının tercih edilme sebepleri, avantaj ve dezavantajları
    9 Karayosunu bahçe tasarımın yapılacağı alanın hazırlanması
    10 Karayosunlarının toplanması, taşınması ve muhafazası
    11 Özel Karayosunu bahçesinin kurulması
    12 Japon karayosunu bahçe tasarımları
    13 Dekoratif ve sanatsal amaçlı karayosunlarının kullanımı
    14 Karayosunu bahçelerinin bakımı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serhat URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Gamze ERTUĞRUL, Arş. Gör. Simge ÇİZGEN
    Kaynaklar Glime, Janice M. 2007 Bryophyte Ecology. Volume 5. Uses. Capter 3. Fine arts and Capter 7. Horticulture. Ebook sponsored by Michigan Technological University and the International Association of Bryologists. accessed on _____ (provide date you accessed it) at http://www.bryoecol.mtu.edu/ .
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Karayosunu ekolojisini, terminolojisini ve biyolojilerini öğretmek. Bulunduğu bölgenin ekolojik özelliklerine uygun ekonomik, dekoratif ve sanatsal anlamada bahçeler tasarlamak. Çim yerine karayonu kullanmanın avantajlarını ve dezavantajlarını öğrenerek tasarlanan bahçenin bakımını yapmak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 3
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster