ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Havza Analizi ORM326 BAHAR 3+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araziye çıkmadan topografik harita üzerinde havza karakteristiklerinin analiz eder.
    2-Havzanın fiziksel özelliklerinin ölçer ve bunların yorumlar
    3-Havza yönetim planı yapmak için havzaya ait hangi bilgilerin toplanması ve değerlendirilmesi gerektiğini belirtir.
    4-Coğrafi bilgi sistemleri ile havza karakteristiklerini belirler.
    5-Havza topraklarını ve vejetasyonu hakkındaki genel bilgileri yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje2511515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011313
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel tanımlar, havza yönetiminin su kaynakları yönetimindeki yeri ve önemi
    2 Havza etütleri.
    3 Havzanın topografik karakteristikleri
    4 Havzanın drenaj ağı karakteristikleri
    5 Havza planlaması ve rehabilitasyon çalışmaları için gerekli toprak etütleri ve toprak profilinde tespit edilmesi gereken özellikler, alınan toprak örnekleri üzerinde yapılması gereken analizler
    6 Arazi kabiliyet sınıflaması ve toplanması gereken veriler
    7 Havza hidrolojisi
    8 Yüzeysel ve yüzey altı sular hidrolojisi
    9 Havzadaki biyolojik kaynaklar
    10 Havzadaki sosyo-ekonomik durum; nüfus, yerleşim, endüstri alanları
    11 Havzadaki sorunlar
    12 Kıyı vejetasyonu ve havza yönetimindeki önemi
    13 Havza yönetiminde uzaktan algılama, uzaktan algılamanın esasları,
    14 Bazı havza karakteristiklerinin coğrafi bilgi sistemleri ile belirlenmesi.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Semih EDİŞ
    Kaynaklar 1. Chow, V., 2010. Applied Hydrology. 2. Balcı, AN. 1996. Toprak Koruması. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 3947, Orman Fakültesi Yayın No: 439. 3. Brooks, K. N., Ffolliott, P. F., Gregersen, H. M., and Thames, J. L., 1996. Hydrology and the Management of Watersheds. Iowa State University Press, Ames, Iowa, USA. 4. Gordon, N.D., McMahon, T.A., and Finlayson, B.L., 1992. Stream Hydrology. An Introduction for Ecologisits. John Wiley & Sons, New York. 5. Maidment, D., 1993. Handbook of Hydrology. 6. Mitsch, W.J. ve Gosselink, J.G. 1993. Wetlands. Van Nostrand Reinhold New York. 7. Özhan. S. 2004. Havza Amenajmanı.İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4510, Orman Fakültesi Yayın No: 481. 8. Ward, R., 1999. Principles of Hydrology.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı orman mühendisi adaylarına havza planlama ve rehabilitasyon çalışması yapmak için gerekli havza ile ilgili analizlerin yapılması ile arazi ve toprakla ilgili gerekli verilerin belirlenerek toplama ve değerlendirme yeteneğini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. 5
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 5
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 5
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster