Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ölüörtü ve humus nedir?
|
Zanella, A., et al. (2011). "European humus forms reference base." from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00541496/.
|
2
|
Ölüörtü ve humusun kimyasal yapısı
|
Piccolo, A. 1996. Humic substances in terrestrial ecosystems. Elsevier Science, Bölüm 1.
|
3
|
Karasal ve yarıkarasal humus tipleri
|
Zanella, A., et al. (2011). "European humus forms reference base." from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00541496/.
|
4
|
Toprağın humus oluşumuna etkisi
|
Tan, K. H. 2014. Humic matter in soil and the environment: principles and controversies. CRC Press, Bölüm 2.
|
5
|
Ağaç türlerinin humus oluşumuna etkileri
|
Binkley D, O Menyailo. 2005. Tree species effects on soils: implications for global change. Springer, Bölüm 2.
|
6
|
Toprak canlılarının humus tiplerinin oluşumuna etkileri
|
Piccolo, A. 1996. Humic substances in terrestrial ecosystems. Elsevier Science, Bölüm 6.
|
7
|
Organik horizonlar
|
Zanella, A., et al. (2011). "European humus forms reference base." from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00541496/.
|
8
|
Terroformların fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması
|
Zanella, A., et al. (2011). "European humus forms reference base." from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00541496/.
|
9
|
Entiformların fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması
|
Zanella, A., et al. (2011). "European humus forms reference base." from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00541496/.
|
10
|
Paraformların fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması
|
Zanella, A., et al. (2011). "European humus forms reference base." from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00541496/.
|
11
|
Yarıkarasal humus tiplerinin fonksiyonel ve morfolojik sınıflandırılması
|
Zanella, A., et al. (2011). "European humus forms reference base." from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00541496/.
|
12
|
Humus tiplerinin yarattığı sorunlar ve giderilme yöntemleri
|
Prescott, C. E., et al. (2000). "Humus in northern forests: friend or foe?" Forest ecology and management 133: 23-26.
|
13
|
Humus tiplerinin ekosistem süreçlerine etkileri
|
Zanella, A., et al. (2011). "European humus forms reference base." from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00541496/.
|
14
|
Küresel değişim ve humus
|
Tan, K. H. 2014. Humic matter in soil and the environment: principles and controversies. CRC Press, Bölüm 9
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|