ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yöneylem Araştırması ORM423 GÜZ 2+1 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yöneylem araştırması tekniklerinin ormancılık sektöründe kullanımının önemini tanımlar
    2-Gerçek ormancılık problemlerinin doğrusal programlama ve amaç programlama teknikleri yapılarına göre modelini kurar
    3-Kurulmuş bir modeli grafik yöntemi, simpleks yöntemi ve bilgisayar programları ile çözer
    4-Model çıktılarını analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yöneyleme araştırmasına giriş K1. S.1-16
    2 Yöneyleme araştırmasının temel prensipleri, sistem, model, amaç-kısıtlayıcılar gibi temel kavramların tanıtımı K1. S. 18-34
    3 Doğrusal programlamaya (DP) giriş K1. S. 37-44
    4 Örnek problemlerin DP ile modellerinin kurulması K1. S. 93-104
    5 Ormancılık problemlerin DP ile modellerinin kurulması K1. S. 131-264
    6 DP modellerinin çözümü: Grafik Yöntemi K1. S. 94-103
    7 DP modellerinin çözümü: Simpleks Yöntemi K1. S. 104-120
    8 Duyarlılık analizi (Ekonomik analiz) K1. S. 270-301
    9 Duyarlılık analizi (Ekonomik analiz) K1. S. 270-301
    10 LİNDO programının tanıtımı ve uygulamaları Online program tanıtımı
    11 Amaç programlamaya giriş: model kurma ve çözüm K1. S. 309-316
    12 Örnek problemler ve çözümleri K1. S. 317-345
    13 Örnek problemlerin Amaç Programlama tekniği ile çözümü K1. S. 317-345
    14 Amenajman planlarının yapımına yönelik örnek problemlerin modellerinin kurulması, LİNDO ile çözümü ve duyarlılık analizinin yapılması Online uygulama
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Sedat KELEŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Sinan BULUT
    Kaynaklar K1.Başkent, E.Z., 2011. Yöneylem Araştırması: Modelleme ve Doğal Kaynak Uygulamaları, KTÜ Matbaası, Trabzon, 480 sayfa.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Orman mühendislerini bilimsel karar verme teknikleri ile donatmak, sistem anlayışı ile ormancılık disiplininde en iyi kararların alınması mantığını kazandırmak. Öğrencilere doğrusal programlama ve amaç programlama teknikleri ile kısıtlı orman kaynaklarından azami derecede yararlanmak için model kurma, çözme ve sonuçlarını tahlil etme becerisini kazandırmak.
    Dersin İçeriği Yöneylem araştırması kavramı, sistem, model ve modelleme teknikleri, doğrusal programlama, amaç programlama, LINDO matris çözücü programı tanıtımı, ormancılıkla ilgili örnek problem çözümleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 5
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster