Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yöneyleme araştırmasına giriş
|
K1. S.1-16
|
2
|
Yöneyleme araştırmasının temel prensipleri, sistem, model, amaç-kısıtlayıcılar gibi temel kavramların tanıtımı
|
K1. S. 18-34
|
3
|
Doğrusal programlamaya (DP) giriş
|
K1. S. 37-44
|
4
|
Örnek problemlerin DP ile modellerinin kurulması
|
K1. S. 93-104
|
5
|
Ormancılık problemlerin DP ile modellerinin kurulması
|
K1. S. 131-264
|
6
|
DP modellerinin çözümü: Grafik Yöntemi
|
K1. S. 94-103
|
7
|
DP modellerinin çözümü: Simpleks Yöntemi
|
K1. S. 104-120
|
8
|
Duyarlılık analizi (Ekonomik analiz)
|
K1. S. 270-301
|
9
|
Duyarlılık analizi (Ekonomik analiz)
|
K1. S. 270-301
|
10
|
LİNDO programının tanıtımı ve uygulamaları
|
Online program tanıtımı
|
11
|
Amaç programlamaya giriş: model kurma ve çözüm
|
K1. S. 309-316
|
12
|
Örnek problemler ve çözümleri
|
K1. S. 317-345
|
13
|
Örnek problemlerin Amaç Programlama tekniği ile çözümü
|
K1. S. 317-345
|
14
|
Amenajman planlarının yapımına yönelik örnek problemlerin modellerinin kurulması, LİNDO ile çözümü ve duyarlılık analizinin yapılması
|
Online uygulama
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Sedat KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Sinan BULUT
|
Kaynaklar
|
K1.Başkent, E.Z., 2011. Yöneylem Araştırması: Modelleme ve Doğal Kaynak Uygulamaları, KTÜ Matbaası, Trabzon, 480 sayfa.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Orman mühendislerini bilimsel karar verme teknikleri ile donatmak, sistem anlayışı ile ormancılık disiplininde en iyi kararların alınması mantığını kazandırmak. Öğrencilere doğrusal programlama ve amaç programlama teknikleri ile kısıtlı orman kaynaklarından azami derecede yararlanmak için model kurma, çözme ve sonuçlarını tahlil etme becerisini kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Yöneylem araştırması kavramı, sistem, model ve modelleme teknikleri, doğrusal programlama, amaç programlama, LINDO matris çözücü programı tanıtımı, ormancılıkla ilgili örnek problem çözümleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|